کلاهبرداری 3.5 میلیون دلاری با رمز ارز سریال بازی مرکب

به گزارش مجله تار و سه تار، رمز ارز الهام گرفته از سریال کره ای بازی مرکب که ارزش هر واحد آن به 2800 دلار رسیده بود، با تعطیلی وب سایت مرتبط به یک کلاهبرداری بی سابقه ختم شد.

کلاهبرداری 3.5 میلیون دلاری با رمز ارز سریال بازی مرکب

این رمز ارز $SQUID نام داشت و به طور رسمی از سوی شبکه نتفلیکس پخش کننده سریال تلویزیونی بازی مرکب تحریم نشده بود. این رمز ارز در ماه اکتبر عرضه شد و ارزش آن در عرض چند روز 310 هزار درصد رشد کرد.

علاقمندان این رمز ارز را با هدف اجرای بازی رایانه ای جدیدی خریداری می کردند که قرار بود بر مبنای سریال بازی مرکب ساخته و عرضه شود. مضمون این بازی اجرای بازی های مرگبار از طریق افرادی بود که غرق در بدهی بودند.

تبادل این رمز ارز در جریان بود تا در صبح روز دوشنبه ناگهان ارزش آن به صفر دلار سقوط کرد و وب سایت آن ناپدید شد. همچنین حساب توئیتر این رمز ارز نیز بلوکه شد. در ادامه مشخص شد خالقان آن همه درآمد خود را به پول واقعی مبدل کرده و ناپدید شده اند. این کلاهبرداران از این طریق 3.38 میلیون دلار به جیب زده اند.

نشانه های متعددی وجود داشت که نشان می داد این ارز دیجیتال از همان ابتدا کلاهبرداری بوده است. از جمله این نشانه ها می توان به اشتباهات دستوری و املایی در وب سایت آن اشاره کرد. علاوه بر این مردم می توانستند این رمز ارز را بخرند اما اجازه فروش آنها را نداشتند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1820

به "کلاهبرداری 3.5 میلیون دلاری با رمز ارز سریال بازی مرکب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری 3.5 میلیون دلاری با رمز ارز سریال بازی مرکب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید