مایکروسافت در دسامبر گذشته بزرگ ترین ناشر بازی در دنیا بود

به گزارش مجله تار و سه تار، در ماه دسامبر، 465 میلیون دلار برای بازی های مایکروسافت هزینه شد و این شرکت را به بزرگ ترین ناشر بازی در سراسر رایانه های شخصی، پلی استیشن و ایکس باکس سری ایکس و اس تبدیل کرد.

مایکروسافت در دسامبر گذشته بزرگ ترین ناشر بازی در دنیا بود

بر اساس داده های شرکت آمپر (Ampere)، این رقم شامل فروش بازی کال آو دیوتی: بلک آپس 6 می گردد که یکی از بزرگ ترین بازی های تعطیلات سرانجام سال بود. بعلاوه انتشار بازی ایندیانا جونز و دایره بزرگ که در دسامبر عرضه شد، در این آمار تاثیرگذار بوده است. اما بیشترین موفقیت به لطف کال آو دیوتی بدست آمد. طبق گزارش آمپر، هاب Call of Duty HQ که شامل بلک آپس 6 نیز می گردد، در نوامبر 2024 حدود 38 میلیون کاربر ماهانه داشت و همین موضوع باعث شد تا عملکرد این بازی در دسامبر بسیار قوی باشد.

مایکروسافت تمرکز بیشتری روی استراتژی انتشار چندپلتفرمی خود دارد و 64 درصد از هزینه های مصرف کنندگان برای بازی های این شرکت در دسامبر روی پلتفرم های پلی استیشن بوده که عمدتاً به خاطر کال آو دیوتی بوده است. طبق گزارش آمپر، مایکروسافت با اختلاف از الکترونیک آرتز که در همین بازه زمانی 366 میلیون دلار عایدی داشت، جلوتر بود. عملکرد الکترونیک آرتز به لطف بازی EA Sports FC 25 قوی بود، اما این بازی نسبت به سال گذشته آمار پایین تری داشت. داده های آمپر بعلاوه نشان می دهد که در روز کریسمس، بازیکنان در مجموع 30 میلیون ساعت را به فورتنایت اختصاص دادند که یعنی هر بازیکن به طور میانگین 2.3 ساعت در این روز این بازی را انجام داده است. بعلاوه در 25 دسامبر، 20 میلیون ساعت برای بازی های کال آو دیوتی صرف شده است.

دو مورد مهم در دسامبر، مارول رایوالز و Path of Exile 2 بودند که اولی که توانست 29 میلیون کاربر فعال ماهانه جذب کند و دومی طبق برآوردها 148 میلیون دلار عایدی داشت. موفقیت این دو بازی باعث شد تا دسامبر ماه بزرگی برای ناشران چینی باشد، در حالی که تأثیر آن ها بر صنعت جهانی بازی های ویدیویی در حال افزایش است. از دیگر بازی های چینی می توان به اینفینیتی نیکی از پیپرگیمز (Papergames) و دلتا فورس از تنسنت (Tencent) اشاره نمود. به همین علت، ناشران چینی، تنسنت (رتبه 5) و نت ایز (رتبه 9) برای اولین بار وارد لیست ماهانه آمپر شدند.

پیرز هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls)، مدیر تحقیقات آمپر، می گوید:

بر اساس داده های اخیر NPD، فروش کنسول پلی استیشن 5 در ایالات متحده از پلی استیشن 4 پیشی گرفته است، در حالی که فروش ایکس باکس سری ایکس و اس از ایکس باکس وان عقب مانده است که نشان دهنده افزایش فاصله بین این کنسول ها است. اخیرا نیز فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبه های مختلفی درباره جایگاه سخت افزار کنسول ایکس باکس در رویکرد تازه این شرکت نسبت به توسعه بازی های چندپلتفرمی صحبت نموده است.

خواندنی ها

مدیر ایکس باکس: دوران بازی های انحصاری به سرانجام رسیده است

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 بهمن 1403 بروزرسانی: 13 بهمن 1403 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2330

به "مایکروسافت در دسامبر گذشته بزرگ ترین ناشر بازی در دنیا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت در دسامبر گذشته بزرگ ترین ناشر بازی در دنیا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید