5 بازی که HBO باید مثل لست آو آس آن ها را در قالب سریال اقتباس کند

به گزارش مجله تار و سه تار، سریال لست آو آس، ساخت HBO، درسال 2023 به همه نشان داد اقتباس یک بازی در قالب فیلم یا سریال چگونه باید انجام گردد. کریگ مزین (Craig Mazin) و نیل دراکمن (Neil Druckmann) اثری ساخته اند که سبک بصری، لحن و روح بازی در آن به برترین شکل تجلی پیدا نموده است، ولی در عین حال سازندگانش یک سری ریسک خلاقانه هم انجام داده اند تا داستان بازی را به شکلی معنادار توسعه دهند. به طور خلاصه، بیشتر هواداران و منتقدان موافق اند که سریال لست آو آس موفقیتی بزرگ بود. حال بسیاری از هواداران و منتقدان منتظرند تا ببینند قدم بعدی چیست.

5 بازی که HBO باید مثل لست آو آس آن ها را در قالب سریال اقتباس کند

بعید نیست پیروزیت لست آو آس بین منتقدان و بینندگان، باعث شده که HBO دنبال بازی دیگری برای اقتباس باشد. برای یاری به تصمیم گیری شان - به هرحال مدیران اجرایی HBO می توانند از هدایت ما استفاده نمایند - در ادامه پنج مجموعه بازی دیگر معرفی شده اند که برای اقتباس شدن در قالب یک سریال مناسب هستند. بازی های انتخاب شده لزوماً محبوب ترین ها نیستند و برای بعضی از آن ها، اقتباس هایی در حال ساخته شدن است که معلوم نیست به نتیجه برسد یا نه. ولی همه یشان پتانسیل اقتباس شدن با فرمول HBO را دارند و ممکن است پس از به خاتمه رسیدن لست آو آس به سریال بزرگ بعدی که از بازی های ویدیویی اقتباس شده، تبدیل شوند.

1. شبح سوشیما (Ghost of Tsushima)

اگر دنبال یک مجموعه نام ورسم دار دیگر از سونی باشیم که قابل تبدیل شدن به سریال باشد، شبح سوشیما گزینه ای واضح به نظر می رسد. عملکرد ساکر پانچ (Sucker Punch) در طراحی اتمسفر و دنیا سازی یک ژاپن قرون وسطای نیمه خیالی آنقدر خوب بوده که ناخودآگاه این سوال ایجاد می گردد که اگر این IP دست HBO بیفتد، آن ها چه کارهای شگفت انگیزی می توانند با آن انجام دهند.

شاید هیجان انگیزترین کاری که بتوان با شبح سوشیما کرد، اقتباس صحنه های اکشن آن است. HBO همواره یک سری از برترین طراح های صحنه های اکشن را در ساخت آثارش به کار گرفته است و اگر روزی برسد که آن ها دوئل های تن به تن بین سامورایی ها را در قالب سریال اقتباس نمایند، احتمالاً نتیجه نهایی خیره نماینده خواهد بود. بعلاوه بازی شخصیت هایی بسیار قوی و داستانی تاثیرگذار درباره مقاومت و جنگیدن برای هدفی مشترک دارد که اگر اقتباس آن به دست نویسندگانی توانا سپرده گردد، نتیجه نهایی مجذوب کننده از آب درخواهد آمد.

2. بایوشاک (Bioshock)

آیا لطف می کنید (Would you kindly = لفظی مهم در داستان بایوشاک) اقتباس بایوشاک را که 15 سال می گردد همه منتظرش هستند، بسازید؟ البته خبر رسیده که نت فلیکس آخرین شرکتی است که سعی دارد این بازی اکشن اول شخص از کن لوین (Ken Levine) را اقتباس کند، ولی تا موقعی که اقتباس نت فلیکس منتشر نگردد، باید فکر مان را باز نگه داریم و به این فکر کنیم که HBO چه کاری می تواند با این مجموعه انجام دهد.

اگر کارگردان، نویسندگان، فیلمبرداران و (شاید از همه مهم تر) طراحان صحنه مناسب برای اقتباس بایوشاک استخدام شوند، دنیا رپچر در یک سریال تلویزیونی می تواند با فضای سورئال، بیانات سیاسی تفکربرانگیز و درون مایه های تاریک و وحشتناکش همه را بار دیگر در خود غرق کند. البته پیاده سازی غافلگیری داستانی معروف بازی در قالب یک سریال (یا فیلم) کار سختی است، چون این غافلگیری بر پایه قوه اختیاری که گیمرها فکر می نمایند به هنگام تجربه بازی ها از آن برخوردارند بنا شده است. ولی… ما اینجا نیامده ایم تا همه مسائل احتمالی برای ساختن چنین اقتباسی را برای HBO حل کنیم. قصدمان فقط این است که ایده های درجه یک در اختیار آن ها قرار دهیم و بعد اجازه دهیم خودشان بقیه راه را بروند.

البته توصیه می کنیم وظیفه طراحی لباس بیگ ددی ها به همان کسی سپرده گردد که لباس بلوتر (Bloater) را در لست آو آس را طراحی نموده بود، ولی دیگر مشورت دهی رایگان بس است!

3. آندرتیل (Undertale)

آندرتیل ترکیب عجیبی از طنز، احساسات و ساختارشکنی کلیشه هاست، برای همین اقتباس آن برای HBO چالش بزرگی خواهد بود. به هرحال، کار آندرتیل این است که دائماً قوانین مربوط به بازی های ویدیویی را زیرپا بگذارد، بدون این که پیغام اصلی خود، یعنی خودشناسی در دنیایی با اخلاقیات مبهم را برای یک لحظه فراموش کند. گنجاندن همه این ایده ها و حال وهواهای مختلف در یک سریال بدون این که به بی راهه کشیده گردد، کار راحتی نیست. ولی اگر سازندگان فرضی آن پیروز به انجام آن شوند، نتیجه نهایی بسیار جالب خواهد بود.

سریال آندرتیل هم باید مثل بازی ویدیویی ای که از آن اقتباس شده، تار و پود سریال به عنوان یک رسانه را به شکل های هوشمندانه و مخ پیچ ساختارشکنی کند. HBO باید به شکلی زیرکانه دیوار چهارم را بشکند و کاری کند بیننده نسبت به رویدادهای داخل سریال - خواه صلح آمیز، خواه ویران نماینده، خواه ترکیبی از هردو - احساس مسئولیت کند. باز هم تاکید می کنیم؛ این اصلاً کار راحتی نیست، ولی اگر این اقتباس به خوبی انجام گردد، نتیجه نهایی بسیار هوشمندانه از آب درخواهد آمد. بسیاررر هوشمندانه.

4. سویکودن (Suikoden)

سویکودن یک مجموعه نقش آفرینی ژاپنی قدیمی درباره یک دنیا فانتزی سیاست زده است که حاوی تعداد بسیار زیادی شخصیت است که دائماً روی مرز بین کاری که از لحاظ اخلاقی درست است، و کاری که باید انجام گردد، حرکت می نمایند. این سناریو آشنا به نظر می رسد، نه؟

اگر HBO بتواند تیم ساخت بازی تاج وتخت (Game of Thrones) را دور هم جمع کند تا یک سریال درباره سویکودن بسازند، نتیجه نهایی می تواند بسیار عالی از آب دربیاید. بیشتر هواداران بر این نظرند که دو بازی اول مجموعه برترین شان هستند. سویکودن 2 به طور خاص به عنوان یکی از غنی ترین داستان های مجموعه شناخته می گردد. با توجه به این که ساخت بازسازی از قسمت 1 و 2 مجموعه تایید شده، HBO می تواند با ساختن یک سریال بر اساس آن - سریالی که عشقی که به مجموعه داریم در آن جریان داشته باشد - از روح تازه ای که قرار است به آن دمیده گردد نهایت استفاده را ببرد. البته احتمالاً چاره ای نیست جز این که در این اقتباس از تعداد شخصیت های فوق العاده زیاد مجموعه کاسته گردد.

5. اسپک آپس: د لاین (Spec Ops: The Line)

وقتی صحبت از بازی های تاریک در میان باشد، اسپک آپس: د لاین جزو سردمداران است. این بازی در سال 2012 به خاطر به تصویر کشیدن جنایات جنگی و حملات نظامی بدون رقیق سازی و شخصیت هایی با اخلاقیات خاکستری توجه گیمرها را به خود جلب کرد. به خاطر محتوای دلخراش بازی، تجربه آن کار راحتی نیست و اگر HBO از آن سریال سازد، دیدن کردنش راحت نخواهد بود. ولی ساخت این سریال هم مثل ساخت بازی لازم است.

HBO معروف است به سریال ساختن درباره موضوع های دشواری که بیشتر شبکه های دیگر ترجیح می دهند بهشان کاری نداشته باشند، بنابراین اگر فقط یک شبکه باشد که بخواهد درباره اسپک آپس: د لاین سریال بسازد، آن شبکه HBO خواهد بود و نتیجه نهایی هم بدون شک یکی از تاثیرگذارترین اقتباس های صورت گرفته از بازی ها از آب درخواهد آمد.

بسیار خب HBO، حالا توپ در زمین شماست. چه به این پیشنهادها گوش بدهید، چه ندهید، لست آو آس به ما ثابت کرد که بلدید چطور روح یک بازی را بدون هیچ دست اندازی در قالب یک سریال باارزش اقتباس کنید. اگر فرداروزی تصمیم بگیرید که همین کار را در قبال یکی از بازی های اشاره شده انجام دهید، ما قدردان شما خواهیم بود.

منبع: Goombastomp

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آبان 1402 بروزرسانی: 23 آبان 1402 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2228

به "5 بازی که HBO باید مثل لست آو آس آن ها را در قالب سریال اقتباس کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 بازی که HBO باید مثل لست آو آس آن ها را در قالب سریال اقتباس کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید