آتش سوزی های استرالیا عامل افزایش سطح CO2

به گزارش مجله تار و سه تار، کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: آتش سوزی های فاجعه بار در استرالیا می تواند موجب گردد سطح کربن دی اکسید (CO2) در دنیا رکورد جدیدی را از آن خود کند.

آتش سوزی های استرالیا عامل افزایش سطح CO2

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی زبان استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان معتقدند که حریق های جنگلی در استرالیا سطح جهانی کربن دی اکسید موجود در هوا را به سمت رکورد جدیدی راهنمایی نموده است.

سازمان هواشناسی انگلیس پیش بینی نموده است که سال 2020 میلادی شاهد بزرگترین جهش سالانه میزان کربن دی اکسید موجود در اتمسفر از زمان شروع ثبت رکوردها خواهد بود و آتش سوزی های جنگلی عامل یک پنجم از این افزایش خواهد بود.

همچنین احتراق سوخت های فسیلی و تغییر در کاربری اراضی از دیگر عوامل افزایش سطح کربن دی اکسید و تشدید گرمای جهانی محسوب می گردد. پیش بینی می گردد سطح این گاز در اتمسفر در ماه مه به 417 بخش در میلیون برسد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، از ماه سپتامبر بیش از 9 میلیون هکتار از اراضی در ایالت های نیوساوت ولز و ویکتوریا بر اثر آتش سوزی های گسترده تخریب شده و شدت این آتش سوزی ها به این مفهوم است که رشد مجدد پوشش گیاهی کندتر از میزان معمول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 697

به "آتش سوزی های استرالیا عامل افزایش سطح CO2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی های استرالیا عامل افزایش سطح CO2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید