شروع داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین 1401، هنوز امکان اقتصادی برای جداسازی حوزه های کودک و نوجوان فراهم نیست

به گزارش مجله تار و سه تار، محسن پرویز در گفت وگو با خبرنگاران ، با اعلام این خبر مطرح نمود: 14 تیر 1401 به روال سال های گذشته شاهد برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی و تجلیل برگزیدگان جایزه قلم زرین خواهیم بود. این جایزه به بیستمین دوره رسیده و دبیری آن را مریم مقانی بر عهده گرفته و داوران نیز معین شده اند.

شروع داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین 1401، هنوز امکان اقتصادی برای جداسازی حوزه های کودک و نوجوان فراهم نیست

رییس هیات مدیره انجمن قلم ایران اضافه کرد: فروردین و اریبهشت 1401 داوری آثار رسیده به دبیرخانه جایزه انجام می گردد و روز قلم شاهد برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی خواهیم بود.

وی توضیح داد: در جایزه قلم زرین ساختار و محتوای آثار با دقت و وسواس علمی و بدون هیچ حب و بغض در پنج رشته شامل نقد و پژوهش ادبی، داستان بزرگسال، شعر بزرگسال، داستان کودک و نوجوان و شعر کودک و نوجوان مورد داوری قرار می گیرند.

پرویز با بیان اینکه اندازه جایزه بیستمین دوره جایزه قلم زرین بر اساس اندازه بودجه اختصاصی مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد، اضافه کرد: از دو دوره پیش، داوران بر ضرورت تفکیک حوزه کودک از نوجوان تاکید نموده اند که هنوز به علت شرایط اقتصادی امکان این تفکیک فراهم نشده است که امیدواریم در دوره های بعد بتوانیم این تفکیک را اعمال کنیم.

جشنواره قلم زرین که نخستین برگزیدگان خود را در 14 تیر 1381 معرفی کرد ابتدا دوسالانه بود؛ اما از سال 87 هر سال زیر نظر انجمن قلم ایران برگزار شده است.

اختتامیه این جشنواره فرهنگی هر سال با استقبال پرشور اهالی کتاب و فرهنگ در روز قلم برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2004

به "شروع داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین 1401، هنوز امکان اقتصادی برای جداسازی حوزه های کودک و نوجوان فراهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع داوری آثار بیستمین دوره جایزه قلم زرین از فروردین 1401، هنوز امکان اقتصادی برای جداسازی حوزه های کودک و نوجوان فراهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید