آلمان دست به دامان پزشکان مهاجر شد

به گزارش مجله تار و سه تار، مقام های بخش بهداشت و درمان آلمان برای مقابله با کرونا دست به دامان پزشکان مهاجر شده اند و پناهجویان دارای صلاحیت پزشکی را به یاری فراخوانده اند.

آلمان دست به دامان پزشکان مهاجر شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش ایرنا از روزنامه گاردین، با افزایش تعداد پزشکان و پرستاران مبتلا به کرونا یا در قرنطینه، کمبود کادر پزشکی فشار مضاعفی را بر بخش خدمات درمانی آلمانی وارد نموده است.

دولت آلمان تعداد تخت های بخش مراقبت های ویژه را از حدود 24 هزار تخت به 40 هزار تخت افزایش داده است و بیشتر تخت ها به دستگاه تنفس مصنوعی مجهز هستند.

به کادر بیمارستانی در آلمان آموزش مجدد داده شده و جراحی های غیرضروری در سراسر کشور لغو شده است.

اما بخش خدمات و درمان برای مراقبت از بیماران مبتلا به کووید - 19، افزایش تعداد آزمایش های کرونا و ردگیری افرادی که با بیماران در تماس بوده اند، به کادر پزشکی بیشتری احتیاج دارد.

براساس اعلام انستیتو رابرت کُخ که توصیه های لازم درمورد بهداشت عمومی را در اختیار دولت قرار می دهد، 2 هزار و 300 پزشک بیمار یا قرنطینه هستند. اما ممکن است آمار بیش از این باشد. تنها در ایالت باواریا، 244 پزشک به دلیل ابتلا به کرونا طبابت را تعطیل نموده اند.

در همین حال، وب سایت Match4Healthcare که اقدامات مقام های درمانی آلمان را منتشر و به همت تیم داوطلبانهای از دانشجویان و هکرها تاسیس شده است، ماموریت دارد کارکنان و داوطلبان بخش مراقبت های بهداشتی را به کلینیک ها و مراکز مراقبتی معرفی کند. افراد یاد شده از میان شهروندان آلمانی و مهاجران مقیم این کشور انتخاب می شوند.

ایالت ساکسونی(زاکسن) در شرق آلمان پیشگام این طرح است و با راه اندازی کمپینی از پزشکان خارجی ازجمله افرادی که در سال 2015میلادی وارد آلمان شدند، دعوت به یاری و همکاری نموده است.

براساس اعلام گروهی تحت عنوان پزشکان سوری در آلمان، 14 هزار پزشک سوری در آلمان منتظرند تا صلاحیتشان در بخش پزشکی مورد تائید قرار گیرد.

ایالت ساکسونی با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر در مقایسه با دیگر ایالت های آلمان تحت تاثیر کرونا قرار نگرفته است، اما مقام های مربوطه از احتمال افزایش ابتلا در این ایالت نگران هستند.

انجمن پزشکی ایالت ساکسونی از پزشکان خارجی آلمانی زبان که در این ایالت زندگی می نمایند، اما هنوز مجوز پزشکی شان را دریافت ننموده اند، درخواست کرد به یاری کادر پزشکی بشتابند.

اگرچه دولت آلمان در ابتدا میلی به بستن مرزهای این کشور با کشورهای همسایه برای جلوگیری از شیوع کرونا نداشت، اما بستن مرزها به عنوان موضوع سلامت ملی مورد توجه نهاده شد.

در سال 2015، مخالفان با سیاست درهای باز دولت آلمان می گفتند مهاجران انرژی اقتصاد کشور را می گیرند و امنیت ملی را به خطر می اندازند. این در حالی است که افراد موافق با این سیاست معتقد بودند که مهاجران کمبود مهارت در آلمان را که به واسطه جمعیت کهنسال این کشور ایجاد شده است، جبران می نمایند.

آلمان با 130,072 نفر ابتلا،64,300 نفر بهبود یافته و 3,194 جان باخته در اروپا پس از کسورهای اسپانیا، ایتالیا و فرانسه واقع شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 841

به "آلمان دست به دامان پزشکان مهاجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان دست به دامان پزشکان مهاجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید