آمریکا: به دنبال حفظ تحریم ها برای فشار به ایران نیستیم

به گزارش مجله تار و سه تار، یک مقام آمریکایی مدعی شد که دولت این کشور به دنبال حفظ بعضی از تحریم های هسته ای به عنوان اهرم فشار علیه ایران نیست.

آمریکا: به دنبال حفظ تحریم ها برای فشار به ایران نیستیم

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و دیگر کشور های عضو این توافق بین المللی پرداخت.

این روزنامه در بخشی از گزارش خود به تحریم ها و سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پرداخت.

نیویورک تایمز نوشت که یکی از مقام های ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: دولت آمریکا به دنبال حفظ بعضی از تحریم های هسته ای به عنوان اهرم فشار نیست.

این مقام آمریکایی با اشاره به سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران گفت: کارزار فشار حداکثری که توسط دولت ترامپ علیه ایران اعمال شد، شکست خورده است.

نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امروز (آدینه) 13 فروردین 1400 برابر با 2 آوریل 2021 به صورت مجازی و به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از طرف جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار گردید.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بعد از انتها نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در گزارشی توییتری درباره این نشست نوشت: در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام، ایران، اتحادیه اروپا، سه کشور اروپایی به اضافه 2 کشور (چین و روسیه) موافقت کردند که مذاکرات حضوری را سه شنبه هفته آینده در وین از سر بگیرند. هدف: سریعاً نهایی کردن برطرف تحریم ها و اقدامات هسته ای، به وسیله طراحی راستا برطرف تمام تحریم ها و پس از آن توقف تدابیر جبرانی از سوی ایران.

وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته اطلاع داد که این کشور در نشست روز سه شنبه آینده در وین اتریش برای بحث درباره بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک حضور خواهد یافت.

وزارت خارجه آمریکا دربیانیه خود بیان کرد: ما برای شرکت در تبادل نظر ها با شرکای اروپایی، روسیه و چین برای معین کردن موضوعاتی که شامل بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام با ایران است، موافقت کردیم.

منبع: فرارو
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1498

به "آمریکا: به دنبال حفظ تحریم ها برای فشار به ایران نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: به دنبال حفظ تحریم ها برای فشار به ایران نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید