آیفون X ، پرفروش ترین گوشی سال 2018

به گزارش مجله تار و سه تار، موسسه Counterpoint Research روز گذشته آمار مربوط به فروش گوشی های موبایل را در سال گذشته منتشر و آیفون ایکس را به عنوان پرفروشترین گوشی دنیا در سال 2018 معرفی کرد.

آیفون X ، پرفروش ترین گوشی سال 2018

از چهار گوشی بعدی هم، سه مدل از آن ها از مدل های دیگر آیفون بوده اند و رتبه پنجم هم در اختیار شیائومی ردمی 5A قرار گرفته است.

در چین، نتایج کمی متفاوت بود و گوشی اوپو R15 پرفروشترین گوشی پارسال بوده است. رتبه دوم در اختیار آیفون ایکس است و رتبه های سوم و چهارم هم در اختیار اوپو A5 و اوپو A83 قرار گرفته است. گزارش موسسه Counterpoint در شبکه اجتماعی Weibo و بدون هیچ توضیحاتی منتشر شد. چیزی که از گزارش پرفروشترین گوشی دنیا در سال 2018 می توان برداشت کرد این است که سه آیفون برتر، روی هم 100 میلیون دستگاه فروخته اند که از این تعداد، 16 میلیون به آیفون XS مکس و 16 میلیون هم به آیفون XR مربوط است.

درحالی که نمودارهای دنیای توسط گوشی های اپل و سامسونگ با 6 و سه گوشی اشباع شده، نکته جالب توجه این است که پرچم داران سال 2017 بسیار پیروز تر از پرچم دارهای سال 2018 بوده اند. اما در چین اوضاع کاملا متفاوت است و بیشتر نمودار مربوط به پرفروشترین گوشی دنیا در سال 2018 در اختیار گوشی های چینی قرار گرفته است.

مورد دیگر این است که در هیچ کدام از این نمودارها، هیچ مدلی از شرکت هواوی دیده نمی گردد. این در حالی است که هواوی پس از سامسونگ، دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های موبایل در دنیا است.

Counterpoint اعلام نموده که پرفروشترین گوشی هواوی در سال میلادی گذشته، مدل هواوی P20 لایت بوده که 13 میلیون دستگاه از آن در سراسر دنیا فروخته شده است؛ البته این عدد آن قدری زیاد نیست که آن را در فهرست ده تایی پرفروشترین گوشی دنیا در سال 2018 قرار دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 146

به "آیفون X ، پرفروش ترین گوشی سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون X ، پرفروش ترین گوشی سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید