ادامه تحرکات نظامی در دهمین روز درگیری نیروهای ارمنستان و آذربایجان

به گزارش مجله تار و سه تار، در دهمین روز درگیری نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان تحرکات نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ همچنان ادامه دارد .

ادامه تحرکات نظامی در دهمین روز درگیری نیروهای ارمنستان و آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارش روز سه شنبه بیان کرد، دو موشک انداز ، یک واحد توپخانه ای و انبارمرکزی تسلیحات نیروهای ارمنی در منطقه بالوجا منهدم شده است .

واقف درگاهلی مسوول واحد مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش منابع ارمنستان مبنی بر کشته شدن 200 نظامی آذربایجانی در درگیری های یک روز قبل را کذب و دور از واقعیت خواند و گفت: ارتش ارمنستان تلفات و خسارات زیادی را متحمل و مجبور به عقب نشینی شده است .

درگاهلی از تداوم درگیری ها میان نیروهای نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان در جهتهای مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ و بخصوص در جهت شهرستانهای جبرایل و فضولی اطلاع داد.

این در حالی است که در شهرستان جبرایل آزاد شده چند روز پیش از اشغال نیروهای ارمنی ، پس از 27 سال برای نخستین بار اذان معروف موذن زاده پخش شد و شبکه های تلویزیونی و اجتماعی جمهوری آذربایجان گزارشهای ویدئویی در باره به صدا درامدن برای نخستین بار اذان در جبرایل را پخش کردند .

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد .

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و پایان با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1122

به "ادامه تحرکات نظامی در دهمین روز درگیری نیروهای ارمنستان و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تحرکات نظامی در دهمین روز درگیری نیروهای ارمنستان و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید