اردوغان: مصر و یونان حق امضای توافق دریایی مدیترانه را ندارند

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی توافق دریایی اخیر میان یونان و مصر را بی ارزش خواند که تأثیری بر منطقه ویژه مالی ترکیه در مدیترانه شرقی نخواهد داشت.

اردوغان: مصر و یونان حق امضای توافق دریایی مدیترانه را ندارند

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

اردوغان با اشاره به اینکه مصر و یونان حقی برای امضای این توافق ندارند، در این ارتباط اضافه نمود: نیازی به مصاحبه با کسانی که حقی در قلمرو دریایی ندارند، نیست.

پیش از این نیز، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه توافق نامه اخیر یونان و مصر درباره مشخص حریم اختیارات دریایی را فاقد اعتبار قانونی دانسته و گفته بود که این توافق از نظر اتحادیه اروپا نیز بسیار مأیوس کننده است.

واکنش ها در ترکیه پس از آن صورت می گیرد که وزارت خارجه مصر روز پنجشنبه بیان کرد که قاهره و آتن در کوشش برای استفاده از منابع منطقه شرقی دریای مدیترانه توافق نامه ترسیم مرزهای دریایی دو کشور را امضا کردند.

این توافقنامه در شرایطی امضا می گردد که تنش ها در منطقه شرق دریای مدیترانه به دنبال اقدامات ترکیه برای اکتشاف منابع انرژی تشدید شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 993

به "اردوغان: مصر و یونان حق امضای توافق دریایی مدیترانه را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: مصر و یونان حق امضای توافق دریایی مدیترانه را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید