از سامانه اعزام و جذب نیروی کار رونمایی شد

به گزارش مجله تار و سه تار، تهران (پانا) - سامانه سراسری مشاوره و اعزام نیروی کار به خارج از کشور و جذب نیروی کار ایرانی متخصص خارج از کشور به نشانی www.kariran.org رونمایی شد.

از سامانه اعزام و جذب نیروی کار رونمایی شد

به گزارش مرکز کار ایران، این سامانه به همت مرکز کار ایران و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در راستای اجرای سیاست­های کلی اشتغال ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و با در نظر دریافت سند فرابخشی توسعه اشتغال و کاهش بیکاری برای تحقق اهداف کمی اعزام نیروی کار طی برنامه به خارج از کشور راه اندازی شده است.

همچنین یک سامانه جامع در زمینه آموزش، مشاوره شغلی و اعزام نیروی کار به خارج از کشور و جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور برای کار در سازمان ها و شرکت ­های داخل کشور است. این سامانه تحت مدیریت مرکز کار ایران و مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

هسته اصلی این سامانه شامل دو مرکز مشاوره با نام های مرکز تخصصی مشاوره اشتغال در خارج از کشور و مرکز تخصصی مشاوره سرمایه گذاری بین المللی است.

رییس مرکز کار ایران در مراسم رونمایی سامانه ضمن تاکید بر اهمیت بحث مبادله نیروی کار در سطح بین المللی و اثرات مثبت آن بر انتقال تکنولوژی و سرمایه به کشور خاطر نشان کرد: یک متقاضی در روش سنتی اشتغال به کار در خارج از کشور باید ماه ها زمان و هزینه خود را صرف جستجو در میان وکلا و مؤسسات مختلف کند تا از بین آن ها موسسه ای را پیدا کند که در کنار فعالیت قانونی، صلاحیت لازم برای این کار را داشته باشد.

سعید سمیعی افزود: در نهایت از نظر هزینه و مسائل دیگر بهترین انتخاب برای کارجو باشد. بعد از انتخاب موسسه نیز متقاضی نمی تواند نظارت خاصی بر عملکرد موسسه داشته باشد و هیچ تضمینی برای موفقیت در این جهت وجود ندارد.

وی گفت: ایده راه اندازی مرکز تخصصی مشاوره اشتغال در خارج از کشور در واقع این است که تمام این نگرانی ها و مسائل با ایجاد یک ساز و کار مشاوره و نظارت برطرف شود.

رییس مرکز کار ایران گفت: این مرکز در واقع تمام مراحل بالا را برای کارجو به عنوان یک مرکز بی طرف در تعامل با موسسه مجری پرونده انجام می دهد.

وی در رابطه با فرآیندی که متقاضی در مراکز مشاوره تخصصی مرکز کار ایران طی می کند گفت: بعد از دریافت و بررسی کارشناسی اطلاعات اولیه متقاضی از بین مؤسسات معتبر و با سابقه ، مناسب ترین موسسه را با توجه به شرایط هر متقاضی، کشور مقصد و پرامترهای مهم دیگربه عنوان مجری پرونده متقاضی انتخاب می کنیم.

سمیعی افزود: در ادامه جهت به عنوان ناظر پرونده تا خاتمه کار همواره کنار متقاضی هستیم و بر چگونگی پیشرفت کار، سلامت، دقت و عدم انحراف مؤسسه مجری نظارت می کنیم.

وی شرح داد: مرکز کار در واقع نقش یک مشاور و ناظر بی طرف برای متقاضی را خواهیم داشت که کمک می کند متقاضی راهی را انتخاب کند که مطمئن تر، سریع تر و کم هزینه تر باشد.

رییس مرکز کار ایران خاطر نشان کرد: در این سامانه امکان دسترسی نیروی کار ایرانی به لیست جامعی از فرصت های شغلی معتبر و مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.

وی افزود: به روزترین و متنوع ترین فرصت های شغلی خارج از کشور در طیف گسترده ای از موضوعات شغلی اعم از مالی، اداری و بازرگانی، پزشکی و سلامت، مهندسی و صنعت، آموزش و پژوهش، هنر، ارتباطات و رسانه، دولت و بخش حقوقی، کامپیوتر و فناوری اطلاعات به همراه جزئیات، شرایط و پیش نیازهای هر شغل ارائه می شود.

به گفته سمیعی ارائه فرصت های شغلی خارج از کشور مناسب برای کارجویان ایرانی، به روزرسانی دائمی فرصت های شغلی، ارائه خدمات مشاوره حرفه ای و بین المللی برای کارجو، ارائه آموزش های عمومی و تخصصی برای کارجویان، ارائه سرویس های متنوع به کارفرمایان داخلی برای جذب نخبگان و متخصصین ایرانی خارج از کشور مهمترین مزایای سامانه سراسری مرکز کار ایران است.

علاقمندان برای ثبت نام و دریافت مشاوره تخصصی کاریابی خارجی و مشاوره شغلی تخصصی می توانید به سامانه www.kariran.org مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1601

به "از سامانه اعزام و جذب نیروی کار رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سامانه اعزام و جذب نیروی کار رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید