اسکله ای شناور در دریاچه ای ایتالیایی

به گزارش مجله تار و سه تار، ایتالیا کشوری محبوب و جذاب برای گردشگران است که با داشتن دیدنی ها و جاذبه های طبیعی بسیار در شهرها و نقاط مختلفش سرزمینی بی نظیر در اروپا است. در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم به معرفی شاهکاری در استان لمباردی ایتالیا بپردازیم که ساخته بشر است و دو جزیره زیبا را بهم متصل می نماید؛ با ما همراه باشید.

اسکله ای شناور در دریاچه ای ایتالیایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

لمباردی (Lombardy) استانی پر جمعیت در ایتالیا است که شهرهای مهمی در آن وجود دارد و مرکز آن شهر زیبا و دیدنی میلان است. در این منطقه دو جزیره دیدنی که در دریاچه ایسو (Lake Iseo) قرار دارند با اسکله هایی عجیب و متحیر نماینده بهم متصل شده اند. یک اسکله 3 کیلومتری که از 220000 مکعب پلی اتیلن با چگالی بالا تشکیل شده است این جزیره کوچک را به ساحل کناره دریاچه ایسو متصل می نماید. این دریاچه آرام در بخش شرقی میلان و در فاصله 100 کیلومتری از آن واقع شده است. با ما همراه باشید تا به معرفی این اثر هنری و این اسکله خیره نماینده بپردازیم.

این پروژه توسط یک هنرمند 80 ساله توانمند بلغاری به نام کریستو ولادیامیفو یواچف (Christo Vladimirov Yavachev) طراحی و نظارت شده است که در 3 جولای 2016 به سرانجام رسید.

این اسکله دیدنی با روکش زعفرانی رنگش در تاریخ 18 ژوئن سال 2016 برای عموم باز شد و در همان 5 روز اول نزدیک به 270 هزار نفر از آن و تجهیزات نصب شده بازدید کردند.

دریاچه ایسو که چهارمین دریاچه بزرگ این استان است با شهرهای قرون وسطایی بسیاری احاطه شده است و بهمین دلیل علاوه بر زیبایی خیره نماینده خودش دیدنی ها و جاذبه های بسیاری برای گردشگران دارد.

راهپیمایی بر روی این اسکله از Sulzano شروع می گردد و به طور گسترده ای در آب جریان دارد و به مونت ایزولا (Monte Isola) و سپس به جزیره سان پائولو (San Paolo) ادامه می یابد که به طور کامل این منطقه بی نظیر را پوشش می دهد.

برای کنار هم قرار دادن قطعات این اسکله از غواصان و متخصصان بسیاری استفاده شده است که بسیاری از آن ها اهل بلغارستان بوده اند و برای دوخت روکش زرد رنگ آن از خیاط های ماهر آلمانی بهره برده شده است.

برای این پروژه عظیم نزدیک به 15 میلیون یورو هزینه شده است که تمام هزینه ها توسط خود طراح و سرپرست آن پرداخت شده است. برای بازدید از این اسکله زیبا و دیدن مناظر فوق العاده که در اطراف آن قرار گرفته است هیچ ورودی از بازدیدنمایندگان گرفته نمی گردد.

ایده این پروژه سال های بسیار دور در ذهن این طراح ماهر به همراه همسر هنرمندش جین کلاد (Jeanne-Claude) تداعی شد و آن ها این پروژه را برای خلیجی در توکیو پیشنهاد دادند که مورد قبول قرار نگرفت.

این زوج هنرمند و خلاق که در یک روز و در یک سال متولد شده اند آثار بسیاری را ابداع نموده اند اما در سال 2009 جین از جهان می رود و کریستو برای تحقق این رویا اقدام به انجام آن می نماید؛ بنابراین او دریاچه آرام و زیبای ایسو را انتخاب می نماید و این پروژه عجیب را برای اتصال این دو جزیره انجام می دهد.

بسیاری بر این معتقدند که این طرح الهام گرفته از پس زمینه نقاشی مونالیزا، اثر لئوناردو داوینچی بوده است.

این خلاقیت هنری زیبا بدست توانمند این هنرمند، این منطقه را بیش از پیش تبدیل به یک جاذبه دیدنی نموده است و علاقه مندان بسیاری برای دیدن آن به این منطقه سفر می نمایند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 483

به "اسکله ای شناور در دریاچه ای ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکله ای شناور در دریاچه ای ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید