عجایب هفت گانه روسیه

به گزارش مجله تار و سه تار، سایت English Russia با برگزار کردن یک نظر سنجی اینترنتی و پیامکی از مردم روسیه خواست تا عجایب هفتگانه روسیه را تعیین نمایند. بعد از انتها یافتن نظر سنجی 7 مکان زیر به عنوان عجایب هفت گانه روسیه معرفی شدند:

عجایب هفت گانه روسیه

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

1- دریاچه بایکال :

دریاچه بایکال دریاچه ای در جنوب سیبری در کشور روسیه، میان استان ایرکوتسک و بوریاتیا است . این دریاچه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بایکال قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه آب شیرین جهان است که در روسیه واقع شده است. از آنجایی که این دریاچه خیلی قدیمی و دور افتاده است، دارای جانورانی است که فقط در این دریاچه یافت می گردد این جانوران شامل تعداد زیادی از بی مهرگان، چندین گونه از ماهی ها و فک آب شیرین دریاچه بایکال می باشند. فک آب شیرین بایکال تنها فک آب شیرین جهان است و دائماً در آب شیرین زندگی می نماید ؛دانشمندان بر این عقیده هستند که خوک های آبی این دریاچه در زمان های قدیم از اقیانوس شمالی (شمالگان) آمده و بعد از سفر به سمت بالای رودخانه، به این دریاچه رسیده اند. دریاچه بایکال بزرگترین منبع آب شیرین جهان به شمار می آید. تقریباً 20 درصد تمام آب شیرین روی کره زمین در این دریاچه واقع شده است. این دریاچه 31500 کیلومتر مربع پهناوری دارد.

2- دره آب فشان ها :

ددره آب فشان ها دره ای دارای آب فشان های متعدد در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه است. این دره تنها دشت آب فشانی در اوراسیا (در کنار دشت آب فشانی موتنوفسکی) و دومین آب فشانستان بزرگ در جهان است. حوزه آبخیز این دره 6 کیلومتر درازا دارد و در حدود 90 آب فشان و شمار زیادی چشمه آب گرم در این دره موجود است. دسترسی به این دره سخت است و راه اصلی رسیدن به آن با بالگرد است. آب فشان های این دره در سال 1941 میلادی توسط یک دانشمند محلی به نام تاتیانا اوستینووا کشف شد.

3- مجسمه یادبود مادر میهن روسیه :

این مجسمه غول آسا در اواخر دهه 50 میلادی به یادبود کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شد. نام این مجسمه به عنوان بلندترین تندیس یادبود در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. زن نماد روسیه بعد از مجسمه آزادی با اختلاف 85 متر بلندترین بنای یادبود جهانست.

4- کاخ پترگوف :

پترگوف یکی از شهرهای منطقه فدرال سن پترزبورگ در شمال روسیه و ساحل جنوبی خلیج فنلاند است. جمعیت این شهر در سرشماری سال 1989 بالغ بر 81٬525 نفر بوده که در سرشماری سال 2002 به 64٬791 نفر کاهش یافته است. این مکان در اوایل قرن هفدهم به دستور پتر کبیر پادشاه روسیه در نزدیکی سنت پترزبورگ ساخته شد. این کاخ در کل روسیه پرطرفدارترین مکان برای توریست ها است.

5- کلیسای جامع سنت باسیل :

کلیسای جامع سنت باسیل یکی از برجسته ترین و قابل توجه ترین بناهای تاریخی روسیه کهن است. از قرن شانزدهم تا به امروز زیبایی این کلیسا تحسین کلیه جهانگردان را برانگیخته و امروزه به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ روسیه به شمار می رود. این بنا در میدان سرخ - مهمترین میدان مسکو - واقع شده و نمادی است نمایانگر موقعیت جغرافیایی بی نظیر روسیه مابین اروپا و آسیا. کلیسای جامع سنت باسیل بین سال های 1555 تا 1561 ساخته شده و نام آن برگرفته از یکی از قدیسان ارتدکس و بسیار محبوب روسیه است. این کلیسا به دستور ایوان مخوف به عنوان بنایی به منظور بزرگداشت و یادبود تصرف شهر قازان ساخته شد. گنبدهای این کلیسا از نوع پیازی شکل است و با چوب ساخته شده . رنگ آمیزی و طراحی آن در میان تمام کلیساهای سراسر جهان منحصر به فرد است. شایان ذکر است که این کلیسا بارها در طعمه آتش سوزی شده است اما به سرعت مورد بازسازی قرار گرفته است.

6- ستون های سنگی :

ستون های سنگی یکی از عجایب طبیعی روسیه است که در منطقه کومی واقع شده است. هیچ کس نمی داند این ستون های سنگی دقیقا چه زمانی به وجود آمدند، تنها چیزی که دانشمندان از آن مطمئن هستند این است که تنها دست طبیعت قادر به ساختن چنین چیزی است. سن برآورد شده برای این ستون ها 200 میلیون است و بلندترین آن ها 42 متر ارتفاع دارد.

7- کوه البروس :

کوه البروس ، قله ای در غرب رشته کوه قفقاز در کاباردینو- بالکاریا و کاراچای- چرکسیا در شمال فلات ایران در روسیه و نزدیک به گرجستان است. نام این قله، با نام قله البرز هم ریشه است و هر دو شکلی از یک واژه ایرانی هستند. این کوه بلندترین نقطه در روسیه است و بعضی از مردم معتقدند که بلندترین نقطه در اروپا است. این کوه با راتفاع 5600 متر هر ساله میزبان توریست های زیادی است که برای اسکی و اسنوبرد به آنجا می فرایند.

منبع: لست سکند
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 559

به "عجایب هفت گانه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب هفت گانه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید