اعتراض بانوان هند به اجباری شدن عقاید مذهب هندو در دانشگاه ها و بی احترامی به دانشجویان

به گزارش مجله تار و سه تار، در پی اجباری شدن بازرسی بدنی بانوان پیش از ورود به کلاس درس در ایالت گجرات، بانوان مسلمان و غیرمسلمان این اقدام را هتک حرمت آشکار دانسته و علیه آن اعتراض کردند.

اعتراض بانوان هند به اجباری شدن عقاید مذهب هندو در دانشگاه ها و بی احترامی به دانشجویان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ملت تایمز، مسئولین دانشگاه های ایالت گجرات در تصمیمی عجیب اعلام کردند: بانوانی که در عادت ماهیانه به سر می برند حق حضور در کلاس های درس را ندارند.

به دنبال اجرایی شدن این تصمیم که با آنالیز فیزیکی بانوان دانشجو همراه بود در اولین ساعت حداقل 68 دانشجوی مسلمان و غیر مسلمان بازرسی شدند که با اعتراضات بسیاری همراه شد.

بانوان مسلمان و غیر مسلمان هندی این اقدام را توهین آشکار علیه خود دانسته و تأکید کردند: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد این گونه قوانین اجرایی گردد.

از سوی دیگر مسئولین دانشگاه تصریح کردند: قانون فوق به دلیل وجود احکامی در آیین هندو اجباری شده است که طبق آن زنان در زمان عادت ماهیانه باید عزلت اختیار نمایند.

گفته می گردد مسئولین اولین موسسه علمی که این تصمیم را عملیاتی کردند در نقاط مختلف هند نیز دارای شعبه هستند و ممکن است در دیگر شعبه های خود نیز دست به چنین اقدامی بزنند.

بانوان هندی در اعتراض به این تصمیم تظاهرات نموده و خواستار واکنش فوری مسئولین ایالت گجرات شده اند. صدها بانوی معترض خواستار ممانعت فوری دولت ایالتی از اجرای این قانون هستند.

قانون فوق در حالی اجرایی شده که بسیاری از شهرهای هند هنوز هم صحنه تظاهرات ضد دولتی علیه قوانین تبعیض مذهبی است که حزب بی جی پی اقدام به اجرای آن نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 738

به "اعتراض بانوان هند به اجباری شدن عقاید مذهب هندو در دانشگاه ها و بی احترامی به دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض بانوان هند به اجباری شدن عقاید مذهب هندو در دانشگاه ها و بی احترامی به دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید