اعضای اتحادیه اروپا درباره یاری اضطراری 500 میلیارد یورویی توافق کردند

به گزارش مجله تار و سه تار، وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه با برنامه واکنش اضطراری 500 میلیارد یورویی برای کاهش رکورد اقتصادی و جبران خسارت های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا موافقت کردند.

اعضای اتحادیه اروپا درباره یاری اضطراری 500 میلیارد یورویی توافق کردند

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، این کشورها به ویژه درباره دسترسی به یک خط اعتباری جدید که به وسیله ساز و کار ثبات مالی اروپایی MES تامین می گردد، توافق کردند. این ساز و کار در واقع یک صندوق اضطراری مالی است که در زمان ایجاد بحران های مالی برای اعضای منطقه یورو یاری مالی تامین می نماید.

به گزارش یورونیوز ماریو سنتنو، رئیس پرتغالی یوروگروپ گفت: این برنامه مالی حاوی پیشنهادهای جسورانه و جاه طلبانه است که تا چند هفته پیش می توانست غیرقابل تصور باشد.

وی اضافه کرد: همه ما می توانیم پاسخ به بحران مالی دهه گذشته را به یاد بیاوریم، وقتی اروپا بسیار دیر وارد عمل شد. این بار اما فرق می نماید.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه و سخنگوی یوروگروپ در توئیتر گفت: توافقی عالی بین وزرای دارایی اروپا در پاسخ به تبعات مالی ویروس کرونا صورت گرفت.

این توافق در حالی به پایان رسید که وزرای دارائی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا دو روز پیش با شرکت در یک ویدئو کنفرانس دیگر که 16 ساعت طول کشید بر سر این برنامه یاری مالی با مخالفت وزیر دارائی هلند به بن بست رسیده بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 851

به "اعضای اتحادیه اروپا درباره یاری اضطراری 500 میلیارد یورویی توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای اتحادیه اروپا درباره یاری اضطراری 500 میلیارد یورویی توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید