انگلیس تاسیسات تحقیقات همجوشی هسته ای خود را تکمیل کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، انگلیس از تکمیل شدن یک تاسیسات تحقیقات فناوری همجوشی هسته ای زیر نظر آژانس انرژی اتمی این کشور اطلاع داد.

انگلیس تاسیسات تحقیقات همجوشی هسته ای خود را تکمیل کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از WNN، گروه هارورث اعلام نموده است که تاسیسات تحقیقات فناوری همجوشی هسته ای جدید آژانس انرژی اتمی انگلیس در شهر راترهام تکمیل شده است.

این تاسیسات 2500 متر مربعی در زمان بازگشایی در همین سال به توسعه و آزمایش فناوری هایی برای همجوشی مصالح و عناصر خواهد پرداخت.

سازمان انرژی اتمی انگلیس اعلام نموده است که این تاسیسات 28 میلیون دلاری به شرکت های انگلیسی یاری خواهد نمود تا در قراردادهایشان ذیل پروژه راکتور گرماهسته ای آزمایشی بین المللی برنده شوند - پروژه هسته ای بین المللی که در جنوب فرانسه در حال احداث است .

به گزارش خبرنگاران، راکتور گرماهسته ای آزمایشی بین المللی مشهور به ایتر، بزرگترین طرح یک رآکتور همجوشی هسته ای است که تا کنون طراحی و بر پایهٔ محصورسازی مغناطیسی بنیاد نهاده شده است.

برای شروع فرایند همجوشی، احتیاج است که سوخت همجوشی را که از دوتریم و تریتیوم تشکیل شده، به دمای بالایی رسانده گردد. این دما نزدیک 100 میلیون درجه سانتیگراد است. یکی از روش های پیشنهاد شده محصور کردن پلاسما با کاربرد میدان مغناطیسی است.

طرح ایتر در 1985 نخست در گفت وگوهای میان اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا مطرح گشت. طی سال های بعد، شماری دیگر از کشورها به پروژه پیوستند و امروزه 7 عضو - چین، اتحادیه اروپا، هند، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و آمریکا - در این پروژه فعالیت دارند.

تاسیسات اصلی این پروژه نیز در فرانسه واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1176

به "انگلیس تاسیسات تحقیقات همجوشی هسته ای خود را تکمیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس تاسیسات تحقیقات همجوشی هسته ای خود را تکمیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید