اهدای 5 اثر فرهنگی به موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان

به گزارش مجله تار و سه تار، مدیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تویسرکان گفت: به منظور فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی فرهنگی و جلب مشارکت های اجتماعی، تعداد پنج قلم اثر فرهنگی، توسط دو خانواده فرهنگ دوست به موزه این شهرستان اهدا شد.

اهدای 5 اثر فرهنگی به موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی همدان، اسحاق ترکاشوند، یکشنبه 12 مردادماه با بیان این که موزه ها را مردم می سازند و آن ها نقش کلیدی در پویایی موزه ها دارند، اضافه کرد: این آثار فرهنگی شامل یک عدد آینه و قاب آینه سنگی، یک عدد یخدان با رویه مخمل قرمز، یک عدد قاب آینه چوبی و زین چرمی اسب و کیف چرمی زنانه است که هر کدام از این آثار دارای قدمتی بالای صد سال دارند.

او مطرح نمود: تا به امروز اشیای تاریخی فرهنگی زیادی توسط فرهنگ دوستان تویسرکانی به موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان اهدا شده است که همه این اشیا با نام اهداکننده آن ها در موزه نمایش داده می گردد.

مدیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی تویسرکان ضمن درخواست مشارکت همگانی در زمینه تحویل آثار تاریخی فرهنگی برای حفاظت از این آثار یادآور شد: این اقدام در راستای حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی منطقه بسیار حائز اهمیت و شایسته تقدیر است.

او گفت: موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان از سال 1389 راه اندازی و در محل خانه تاریخی مسعودی قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1083

به "اهدای 5 اثر فرهنگی به موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 5 اثر فرهنگی به موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید