اژدهای کومودو حریف این مار کبرا نشد!

به گزارش مجله تار و سه تار، این کبری بی باک از اژدهای کومودوای که 100 برابر خودش است عقب نشینی نمی کند.

اژدهای کومودو حریف این مار کبرا نشد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کبراها به کمین کردن برای قربانیان خود معروفیت دارند. با وجود اینکه شکارچیان خطرناکی هستند، اما باید با شکارچیان خود هم مبارزه نمایند. درک شکارچیان معمولی یک کبرا می تواند به ما یاری کند تا عملکردی را که این گونه در بوم شناسی ما ایفا می نماید، بهتر درک کنیم.

تمساح ها، عقاب ها، شاهین ها و انسان ها از جمله دشمنان کبرا هستند. حیوانات بزرگ تر معمولاً بچه مارها را برای شکار ترجیح می دهند؛ زیرا از لحظه تولد از مراقبت های مادر محروم می شوند.

مانند هرمار سمی، نیش مار کبری در صورت عدم درمان مناسب می تواند کشنده باشد. بسیاری از تهدیدها را می توان با بلند کردن بدن، باز کردن کلاه و دم خاص به وسیله کبراها متوجه شد.

مارها به علت دید ضعیفشان باید به حس بویایی قوی و هم شکل با محیط اطراف خود برای ایمن ماندن وابسته هستند. در ادامه کوشش بسیار یک اژدهای کومودو برای از بین بردن یک مار کبری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

تفنگ آمریکا اسلحه مرگباری که بلای جان آمریکایی ها شد/ عکس

عکس | شکارچی تاریکی؛ دهانی غول پیکر با جثه ای کوچک

اژدهای کومودو تقریبا از هرنوع گوشت و موجودی برای تغزیه خود مصرف می نماید که حیوانات مرده یا لاشه ها را در میزان های مختلف، از موش های کوچک گرفته تا گاومیش های بزرگ شکار می نمایند. کومودوهای جوانان بیشتر از حشرات، مارمولک های کوچک، پرندگان و بعلاوه مارها برای سیر کردن خود استفاده می نمایند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2162

به "اژدهای کومودو حریف این مار کبرا نشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اژدهای کومودو حریف این مار کبرا نشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید