بازار جهانی سفر هم به دنیای مجازی پیوست
به گزارش مجله تار و سه تار، نمایشگاه گردشگری انگلستان (World Travel Market) پس از چهار دهه حضور مستمر، سال جاری به شکل مجازی میزبان شرکت کنندگانش خواهد بود. این تصمیم درحالی گرفته شده که تمام نمایشگاه های گردشگری با گسترش ویروس کرونا تا به امروز لغو شده است و اینک WTM همزمان با جشن چهل سالگی اش، تجربه جدیدی را در صنعت گردشگری به اشتراک خواهد گذاشت.
WTM هدف اصلی از برگزاری مجازی را یاری به بازیابی، بازسازی و شکل گیری صنعت سفر در زمانی که بیشترین احتیاج را دارد، اعلام نموده است. این رویداد مجازی روی بازیابی و توسعه ارتباطات تجاری، رشد شبکه ها و یادگیری نحوه بازگشت متمرکز خواهد بود.
زمان برگزاری نمایشگاه مجازی WTM از 9 تا 11 نوامبر برابر با 19 تا 21 آبان ماه خواهد بود که در جریان آن به تأثیر ویروس همه گیر کرونا بر صنعت سفر و جهانگردی می پردازد و نقشه راه بهبودی را آنالیز می نماید و به شناسایی روش ها و نوآوری هایی که آینده صنعت گردشگری را می سازد، می پردازد.
این نمایشگاه معتبر در صنعت گردشگری، در سال های گذشته با حضور نمایندگان 182 کشور، حدود 5000 غرفه دار و بیش از 51 هزار بازدیدنماینده برگزار گردید و در جریان آن قراردادهایی به ارزش بیش از 2.8 میلیارد پوند بسته شد.
ایسنا نوشت، ایران بیشتر از یک دهه تجربه حضور در این نمایشگاه را داشته است. WTM فرصتی برای معرفی کسب و کارهای حتی کوچک در گردشگری و طرح ایده های جدید بوده است اما با وجود اهمیت و اعتبار آن در بازار جهانی گردشگری، پاویون دولتی ایران از سال 1388 با تیره شدن روابط سیاسی دو کشور در این نمایشگاه تعطیل شد و با وجود آن که از سال 1392 سفارتخانه های ایران و انگلیس در لندن و تهران فعال شده است ولی همچنان نمایشگاه گردشگری لندن در فهرست نمایشگاه های رسمی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حضور سالانه در آن ها برنامه ریزی می نماید، نیست و آژانس های گردشگری کشورمان بدون حمایت و به صورت شخصی، با تابلو ایران در این نمایشگاه شرکت می نمایند. قرار بود سال جاری نیز بخش خصوصی ایران در چهلمین نمایشگاه گردشگری لندن حضور داشته باشد.
منبع: گردشبان