بازگشایی مدرسه ها همراه با شهرداران مدرسه

به گزارش مجله تار و سه تار، تا مدرسه، دو قدم بیش تر نمانده است. امسال فصل مدرسه در بسیاری از مدرسه های تهران، همراه با شهرداران مدارس و ارائه برنامه های آن ها آغاز خواهد شد.

بازگشایی مدرسه ها همراه با شهرداران مدرسه

مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، در گفت وگو با دوچرخه ضمن اعلام این خبر می گوید: در044 تهران،دبیرستان دوره اول داریم که در هنگام بازگشایی مدارس، شهرداران مدرسه با ارائه گزارش فعالیت ها و برنامه های سال گذشته خود، به معرفی طرح شهردار مدرسه می پردازند. با این شیوه فعالیت شهرداران مدرسه فقط به زمان انتخابات شورای شهردارمدرسه محدود نمی شود.

دانشور با اشاره به این که امسال هم انتخابات شهرداران مدرسه آبان برگزار می شود، می گوید: طرح شهردار مدسه طرحی مهم و با سابقه ای طولانی است، اما معمولاً بعد از انتخاب شهردارمدرسه و هشت معاونی که انتخاب می شوند، رها می شدند. امسال قرار است با توجه ویژه به این طرح شهرداران مدرسه و معاونان آن ها در اداره مدرسه و حتی در اداره شهر نقشی جدی تر برعهده بگیرند.

به گفته مدیرکل آموزش های شهروندی امسال آیین بازگشایی مدارس در 862 مدرسه با مشارکت شهرداری برگزار می شود و علاوه بر حضور شهرداران مدرسه، از چهره های فرهنگی، ورزشی و هنری هم برای شرکت در این آیین دعوت می شود.

دانشور دربارهی برنامههای فرهنگی آموزش شهروندی توضیح میدهد: یکی از بحثهای مهم ترویج مسائل شهروندی، آموزش است. با توجه به اینکه در شهر تهران یک میلیون و یکصد هزار دانشآموز در حال تحصیل داریم، این گروه سنی را بهعنوان جامعهی هدف در نظر گرفتهایم و در حوزهی پسماند، محیطزیست، مشارکت شهروندی و حمل و نقل عمومی روی این گروه کار خواهیم کرد. برنامههای نمایشی، برگزاری ویژهبرنامههای آموزشی و توزیع بروشور و پوستر از اول تا 20 مهر از برنامههای آغاز سال تحصیلی است.

مدیرکل آموزش های شهروندی، درباره طرح گردشگری و نحوه اجرای آن در آغاز سال تحصیلی می گوید: از دوم تا بیستم مهر، 663 تور گردشگری ویژه دانش آموزان برگزار می شود و قرار شده که در هر منطقه و در هر ناحیه، امکانی فراهم کنیم که دانش آموزان بتوانند در دو فاز گردشگری از مکان های دیدنی و موزه ها و بازدید از پروژه های شهرداری حضور داشته باشند. در هر ناحیه سه مدرسه (دخترانه و پسرانه)برای اجرای این طرح انتخاب می شوند و البته مرحله بعدی این طرح در طول سال هم ادامه خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 356

به "بازگشایی مدرسه ها همراه با شهرداران مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدرسه ها همراه با شهرداران مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید