بازیکن GTA 5 تمام سیاهی لشکرهای بازی، یعنی بیش از 800 نفر را کشت تا ببیند چه رخ می دهد!
به گزارش مجله تار و سه تار، در دنیای مانند GTA V که پر از جزئیات و زندگی شبیه سازی شده است، شاید هیچ کس انتظار نداشت روزی یکی از بازیکنان تصمیم بگیرد همهٔ شخصیت های غیرقابل بازی، یا همان NPCها (Non-Playable Characters) را به صورت کامل حذف کند. اما این دقیقاً همان کاری ست که یک یوتوبر به نام Adichu انجام داده است؛ کاری که از سویی حیرت انگیز و از سوی دیگر، نشانه ای ست از کنجکاوی بی انتها انسان در برابر دنیا های ساخته شده با هوش مصنوعی.

850 مدل انسانی، هر یک با هویتی خاص
بر پایهٔ پژوهش Adichu، در بازی GTA V بیش از 850 نوع شخصیت غیرقابل بازی طراحی شده است؛ کاراکترهایی که بسته به محل حضور بازیکن، ظاهر و رفتار متفاوتی دارند. در منطقه ها مرفه، چهره هایی شیک و آرام دیده می شوند و در حاشیهٔ شهر، کارگرانی ساده، دست فروشان یا بزهکاران. هدف این بازیکن حذف تمام این گونه ها بوده، نه صرفاً تک تک افراد؛ به عبارتی، پاک سازی تمامی تیپ های اجتماعی شبیه سازی شده در نقشهٔ بازی.
مأموریتی بدون پاداش، اما سرشار از جزییات
در ویدئویی که حدود ده دقیقه به طول می انجامد، شاهد یک مأموریت شخصی هستیم؛ مأموریتی که پاداشی درون بازی ندارد، اما بازتابی از علاقهٔ بی انتها به کشف و آزمایش است. از شخصیت های اصلی مانند خانوادهٔ مایکل گرفته تا رهگذران گمنام در کوچه ها و خیابان ها، همه در این مسیر از میان رفته اند. بعضی از این آدم های عادی به راحتی پیدا شدند، اما در بعضی موارد برای اینکه اشتباهی رخ ندهد و یک شخصیت اصلی کشته نگردد، گیمر شیدای ما باید بیشتر تامل می کرد!
نگاهی دوباره به عمق و گسترهٔ GTA V
این اقدام، اگرچه در ظاهر خشونت بار و بی هدف به نظر می رسد، اما در لایه ای عمیق تر، تلاشی ست برای درک بهتر از وسعت دنیای GTA V. طراحی این تعداد کاراکتر با چهره ها، پوشش ها و رفتارهای گوناگون، بیانگر مقدار سرمایه گذاری فکری و فنی استودیو راک استار در ساخت یک دنیا مجازی باورپذیر است؛ دنیای که در آن، حتی گذر یک رهگذر ساده، بخشی از ساختار زندهٔ محیط به شمار می آید.
آینده ای بزرگ تر: GTA VI و دنیای وسیع تر از واقعیت
نکته ای که اهمیت ویژه دارد، نقشهٔ بزرگ GTA VI است که قرار است بر پایهٔ استان خیالی Leonida (برگرفته از فلوریدا Florida) ساخته گردد و شامل شهر Vice City (الهام گرفته از میامی Miami) باشد. بر اساس تخمین های اجرا شده، مساحت این نقشه حدود 125 کیلومتر مربع است، یعنی بیش از دو برابر و نیم نقشهٔ GTA V. در چنین مقیاسی، قطعاً احتیاج به شخصیت هایی متنوع تر، پیچیده تر و زنده تر احساس می گردد؛ شخصیت هایی که با سبک زندگی، گفتار و رفتارشان، روایت های متفاوت و ملموسی را شکل دهند.
آیا این پژوهش ادامه خواهد یافت؟
پرسشی که پس از تماشای این تجربه فکر مخاطب را درگیر می نماید این است که آیا این مسیر در GTA VI نیز تکرار خواهد شد؟ آیا باز هم کسی پیدا می گردد که در دنیای بزرگ تر و پرجزئیات تر، چنین پژوهشی را شروع کند؟ شاید پاسخ مشخصی وجود نداشته باشد، اما آنچه مسلم است، بازی های دنیا باز همچنان بستری خواهند بود برای تجربه های شخصی، عجیب و در عین حال آموزنده؛ تجربه هایی که مرز میان تفریح و کاوش را بار دیگر تعریف می نمایند.
منبع
منبع: یک پزشک