باید بودجه لازم به گردشگری اختصاص یابد، این حوزه در زمینه اشتغال، نقش بسیار تعیین کننده ای دارد

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس جمهوری تصمیمات و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد را در توسعه و آبادانی استان، بسیار مفید و مؤثر توصیف کرد و گفت: بی تردید تکمیل پروژه هایی که در بخش های مختلف برای استان یزد در نظر گرفته شده، می تواند تحولی در سطح استان ایجاد کند.

باید بودجه لازم به گردشگری اختصاص یابد، این حوزه در زمینه اشتغال، نقش بسیار تعیین کننده ای دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی شامگاه یکشنبه 19 آبان 98 در پایان سفر به استان یزد در نشست خبری، با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و قدردانی از میهمان نوازی و استقبال باشکوه مردم استان یزد، گفت: طرح ها و پروژه های بسیار خوبی برای استان یزد در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری پیش بینی شده است که دولت با قوت اجرای آنها را پیگیری خواهد نمود.

او در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص توجه دولت به موضوع گردشگری استان، گردشگری را یکی از محورهای مهم اشتغال جوانان و همچنین یاری به توسعه استان بیان نمود و گفت: در بحث گردشگری اعتبارات، فقط در یک حوزه متمرکز نیست و اقدامات متعدد و مختلف برای توسعه استان از جمله احداث راه آهن و تأمین آب می تواند در توسعه گردشگری استان نقش ایفا نماید.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در خصوص گردشگری تنها وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیست که باید اعتبارات به آن تخصیص یابد، البته دولت باید به گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی توجه ویژه ای داشته باشد زیرا این حوزه در زمینه اشتغال، نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه بیکاری تحصیل نموده ها، امروز یک مشکل مهم و اساسی در کشور است، گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان می تواند زمینه مناسب را برای اشتغال جوانان ایجاد کند.

او در ادامه با بیان اینکه رابطه سیاسی ما با جهان می تواند عامل مهمی برای توسعه گردشگری در کشور باشد، گفت: لغو ویزا با یک کشور می تواند به افزایش تعداد گردشگران خارجی و توسعه گردشگری بینجامد؛ البته باید بودجه لازم هم برای گردشگری اختصاص یابد.

دکتر روحانی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان یزد از ویژگی های بسیار خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است و بافت تاریخی، معماری و بناهای تاریخی یزد از جمله جاذبه های گردشگری این استان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 506

به "باید بودجه لازم به گردشگری اختصاص یابد، این حوزه در زمینه اشتغال، نقش بسیار تعیین کننده ای دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید بودجه لازم به گردشگری اختصاص یابد، این حوزه در زمینه اشتغال، نقش بسیار تعیین کننده ای دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید