بهترین عصاره های گیاهی برای شاد بودن و برطرف اضطراب

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران: همه می دانند که عصاره های گیاهی در ماساژ کاربرد دارند و در آرام کردن اعصاب موثرند. اما عصاره های گیاهی خیلی بیش از آنچه فکر می کنید کاربرد دارند.

بهترین عصاره های گیاهی برای شاد بودن و برطرف اضطراب

در واقع وقتی صحبت از تاثیر بر اعصاب می گردد، عصاره های گیاهی ابزار های مهمی به شمار می روند. آروماتراپی فقط ریلکس تان نمی نماید؛ بلکه می تواند شما را شادتر و باانرژی تر نیز نموده و اعتماد بنفس تان را افزایش بدهد. در ضمن عصاره های گیاهی که برای تسکین اضطراب و پاکسازی روح به کار می روند می توانند انرژی منفی را از جسم و ذهن و محیط تان دور کنند.

در این مطلب با ما باشید تا بهترین عصاره های گیاهی برای پاکسازی روح و محیط تان را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم کدام عصاره ها می توانند یاری تان کنند به هدف های تان برسید و تندرستی تان را تضمین کنید.

آروماتراپی و کاهش اضطراب

همه ما گهگاه دچار اضطراب می شویم و طی این زمان ها تا حدود زیادی تعادل روحی مان را از دست می دهیم. هر چند عصاره های گیاهی جایگزینی برای درمان های رایج نیستند، اما می توانند مکملی برای رویکرد های درمانی باشند و یاری کنند سطوحی از اضطراب که خیلی زیاد نیستند درمان شوند.

راه های متنوعی برای استفاده از این عصاره های گیاهی وجود دارد؛ بنابراین همواره قبل از اینکه عصاره خاصی را انتخاب کنید، ببینید کدام شیوه را ترجیح می دهید. شما می توانید شمع هایی بخرید که حاوی عصاره های بخصوصی هستند، می توانید خودتان در خانه چند عصاره را ترکیب کنید و یا اینکه می توانید عطر هایی که از عصاره های خاصی تهیه شده اند را به نقاط نبض تان بزنید (مثلا به مچ دست ها و پایین گردن).

بعضی از افراد دستمال های آغشته به عصاره های گیاهی را با خود دارند تا هر وقت در شرایط استرس برانگیز قرار گرفتند آن را بو بکشند و عده ای نیز در اتاق خواب خود از عصاره های گیاهی استفاده می کنند تا خوابی راحت تر داشته باشند. هر چند بیشتر این عصاره ها بی ضررند، اما همواره برچسب روی محصول را بخوانید تا به روشی سالم تر از آن بهره ببرید (مخصوصا اگر قرار است آن را روی پوست تان بزنید).

عصاره های گیاهی برای اضطراب و افزایش شادی

همه عصاره هایی که به شما توصیه می کنیم این ویژگی مشترک را دارند که اضطراب تان را تسکین می دهند، شادتان می کنند و به طریقی انرژی منفی را از شما دور می کنند؛ بنابراین اگر احساس افسردگی، اضطراب، دلشوره و یا ناراحتی در خانه خودتان دارید می توانید از این عصاره ها بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم ابتدا مقدار کمی از هر عصاره بخرید، چون معمولا تا زمانی که عصاره ها را امتحان نکنیم نمی دانیم کدام عصاره بهترین تاثیر را روی ما دارد.

اگر بیماری خاصی دارید و دارو مصرف می کنید حتما پیش از اینکه عصاره خاصی را به کار ببرید اول با پزشک تان مشورت کنید و دستورات لازم را از او بگیرید.

اسطوخودوس

اسطوخودوس به عنوان یکی از بهترین عصاره های گیاهی برای اضطراب شهرت دارد. عصاره اسطوخودوس زرد کم رنگ بوده و رایحه ای با شیرینی ملایم دارد که تقریبا مورد پسند همه است. می توانید از عصاره اسطوخودوس برای تقویت احساس آرامش و ریلکسیشن بدن وقتی که استرس دارید بهره ببرید. گفته می گردد که اسطوخودوس برای برطرف بیخوابی نیز مفید است. بوی خوش اسطوخودوس وقتی که تحت تنش هستید یاری تان می نماید آرام شوید و افکارتان را سروسامان بدهید. سوزاندن شمع اسطوخودوس می تواند طی تمرینات مدیتیشن به بهبود تمرکزتان یاری کند.

گُل سرخ

عصاره گل سرخ رایحه ای سبُک و شیرین دارد و گفته می گردد وقتی که حال و حوصله ندارید، اعتماد بنفس تان را افزایش می دهد. وقتی حادثه منفی و شوکه کننده ای در زندگی روی می دهد، عصاره گل سرخ می تواند به تسکین تنش تان یاری زیادی بکند. در ضمن عصاره گل سرخ، حس شادی و تندرستی را تقویت می نماید. همه کارشناسان آروماتراپی عقیده دارند که عصاره گل سرخ شهوت آور است و می تواند در روتین مراقبت از پوست نیز قرار بگیرد.

علف ویتور (خس خس)

علف ویتور رایحه ای خوشایند و خاک مانند دارد و می تواند انرژی منفی را از شما و محیط تان دور کند. در خصوص درمان خلق و خوی بد، علف ویتور در کاهش احساس خشم و عصبانیت بسیار موثر است. این گیاه می تواند افکارتان را جمع و جور نموده و حس خوبی به شما بدهد. خیلی از افراد ادعا می کنند علف ویتور به کاهش انرژی اضطرابی یاری می نماید. یعنی مانند اسطوخودوس یاری تان می نماید خواب راحت تری داشته باشید.

گیاه زیره

عصاره گیاه زیره یکی از عصاره هایی است که شهرت کمی دارد، اما تاثیرات آن قابل توجه است. عصاره زیره تا حدودی تند است و عده ای می گویند بسیار آرامشبخش است. گیاه زیره طی زمان هایی که احساس می کنید ذهن تان خسته و آشفته است توصیه می گردد. عصاره زیره انرژی و اشتیاق تان را افزایش می دهد، در نتیجه احساس شادابی خواهید کرد. عصاره گیاه زیره می تواند راه حلی برای کاهش تنش و ناهماهنگی باشد، چه در محیط خانه و چه بین دو نفر. مثلا استفاده از عصاره زیره نزدیک تختخواب تان ممکن است به شما یاری کند اختلاف تان با همسرتان را برطرف و رجوع کنید!

عصاره پرتقال

عصاره پرتقال باید در صدر لیست عصاره های شادی بخش قرار بگیرد. هرچند مکانیسم عملکرد عصاره پرتقال هنوز معین نیست، اما خیلی از کارشناسان عقیده دارند عصاره پرتقال، سروتونین را افزایش می دهد که یک پیغام رسان حال خوب کُن است. عصاره پرتقال برای درمان کمبود انرژی عالی است و می تواند به شما انگیزه و روحیه بدهد. در ضمن وقتی روی چیزی کار می کنید که احتیاج به خلاقیت دارد می توانید از عصاره پرتقال در اطراف خود بهره ببرید یا وقتی که مجبورید کار سخت و خسته کننده ای را انجام بدهید.

رُزماری

عصاره رزماری برای درمان خستگی مفید بوده و به طور کلی روحیه را در زمان های اندوه و افسردگی تقویت می نماید. عصاره رزماری برای دفع انرژی منفی بسیار خوب است و می تواند دقت و تمرکز را بالا ببرد. مطالعاتی که در خصوص تاثیرات رزماری بر مغز در حال اجرا است نشان می دهد عصاره رزماری به شما یاری می نماید اطلاعات بیشتری را به ذهن بسپارید و میزان کلی کورتیزول را کاهش بدهید (هورمون استرس). استفاده از برگ های رزماری در آشپزی نیز شیوه خوبی برای بهره بردن از خواص آن است.

وانیل

وانیل لذیذ و شیرین است و تعجبی ندارد که بوی آن نیز می تواند حس منفی را از وجودتان دور کند. اگر به دنبال عصاره ای برای تسکین نوسانات خلقی و بهتر شدن حال تان هستید، وانیل می تواند فورا این کار را برای تان انجام بدهد. عصاره وانیل برای غلبه بر استرس و اضطراب مفید است.

بابونه

بابونه یکی از معروف ترین راه حل های گیاهی برای درمان بیخوابی است. بابونه می تواند باعث خوابی عمیق و راحت گردد و به همین دلیل خیلی از افراد قبل از خواب چای بابونه می نوشند. اما عصاره بابونه شهرت کمتری دارد، ولی در واقع برای تسکین اندوه مفید است. اگر بی حس و حال بودن تان مربوط به احساس تنهایی تان است، عصاره بابونه برای تان خوب است. خیلی از افراد ادعا می کنند بعد از استنشاق بوی بابونه احساس می کنند دوباره شارژ شده اند. عصاره بابونه نیز مانند عصاره گل سرخ در مراقبت از پوست نیز موثر است و به داشتن پوستی سالم و نرم و شفاف یاری می نماید. در ضمن بابونه می تواند به محو شدن جای زخم یاری کند.

منبع: thelawofattraction

منبع: برترین ها
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 412

به "بهترین عصاره های گیاهی برای شاد بودن و برطرف اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین عصاره های گیاهی برای شاد بودن و برطرف اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید