تا هوا گرم نشده کجا بریم؟ طبس (

به گزارش مجله تار و سه تار، اگر هنوز برنامه سفر خود را در اردیبهشت ماه تنظیم نکرده اید، شهر طبس یکی از پیشنهادات خوب برای شما خواهد بود.

تا هوا گرم نشده کجا بریم؟ طبس (

عروس کویرهای ایران طبس است، منطقه ای بیابانی در جنوب خراسان و شمال یزد، نخستین شهر پهناور ایران. با این که بیشتر مورخان قدمت این شهر را به زمان هخامنشیان نسبت می دهند، اما بعضی مستندات که از دره کال جنی به دست آمده این زمان را تا نزدیک دوره ساسانیان عقب برده است.

جاذبه های گردشگری

کال جنی

یکی از زیبایی های بی نظیر شهر طبس در نزدیکی روستای ازمیغان است. دره ای رازآلود، و پر از سروصداهای وحشت زا که بومیان منطقه حتماً به شما خواهند گفت، با تمام زیبایی های این دره، هرگز تنها به آن جا سفر نکنید، چراکه تونل ها و خانه هایی قدیمی در آن واقع شده است که محل زندگی جن هااست.

ازمیغان

یکی از روستاهای بسیار زیبا در شهر طبس روستای ازمیغان است. کمی پایین تر از سطح دشت واقع شده، با نخل های بلند که این درختان یادگاری از اشغال شدن این منطقه توسط اعراب است.

باغ گلشن

دیدن باغی در میان کویر شاید یکی از هیجان انگیز ترین بخش های سفر به شهر طبس است. باغی پر از پرندگان رنگارنگ، با آب جاری دائمی و چمنزارها و استخری در وسط باغ.

چشمه مرتضی علی

چشمه های آب گرم بسیاری را در جای جای ایران می توان یافت، اما چشمه مرتضی علی در طبس به این دلیل چشمه ای شگفت انگیز است که تلفیقی از آب گرم و سرد است وَ تا مسافت ها در کنار هم پیش رفته و قابل تفکیک هم هستند.

طاق شاه عباسی

این آب بند یکی از رکورد دارترین آثار تاریخی ایران است، چرا که نازک ترین سد دنیا بوده و به طاق شاه عباسی معروف است. این سازه بی نظیر میان دو کوه نزدیک به هم ساخته شده و در قسمت بالا یا تاج آن از سنگ استفاده شده است.

برج هادرباش

در شهر طبس، بومیان برای مراقبت از نخلستان های خود، برج هایی به نام هادرباش می ساختند که در گویش یزدی -که در قبل هم اشاره شد طبس بخشی از استان یزد بوده است- به معنای مواظبت است.

جالب است بدانید جاذبه های گردشگری طبس به همین جا ختم نشده و شما می توانید از سد کریت، کاروانسرای خان، امامزاده حسین بن موسی بن کاظم، غار حلوان، قلعه اسماعیلیان و… در این شهر دیدن کنید.

همچنین ویدئوی جالبی در خبرنگاران به طور اختصاصی تهیه شده که می توانید همراه با متنی زیبا آن را تماشا کنید.

همچنین برای خواندن مطالب بیشتر به خبرنگاران و بخش گردشگری سر بزنید. شاد باشید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 648

به "تا هوا گرم نشده کجا بریم؟ طبس (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا هوا گرم نشده کجا بریم؟ طبس ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید