تجاری سازی عبور از دره مرگ فناوری

به گزارش مجله تار و سه تار، خیرالدین بابیان اینکه زیست بوم فناوری کشور در حال کامل شدن است گفت: تجاری سازی محصولات دانش بنیان عبور از دره مرگ فناوری است.

تجاری سازی عبور از دره مرگ فناوری

علی خیر الدین در دومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران که در تالار مرکزی رشت برگزار شدگفت: تجاری سازی پژوهش و فناوری مورد توجه واقع شده است موانع و راهکار ها در این راستا شناسایی شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه ورودی دانش بنیان تقویت شود افزود: لزوم توجه همزمان به فشار فناوری، کشش بازار و اقتصاد جدی گرفته شود و اگر توجه نشود شرکت های دانش بنیان در سال های آینده با بیکاری روبه رو خواهندشد.

وی ادامه داد: در فناوری و نوآوری به تجارت، اشتغال و بازار توجه شود.

خیرالدین با بیان اینکه شناخت درست مسیر تجاری سازی عبور از دره مرگ فناوری را تسهیل می کند شرح داد: شناخت نا کافی از زیست بوم نو آوری،نداشتن طرح کسب و کار و نقشه راه مناسب، عدم استقبال اساتید، عدم وجود مجوز های و استاندار های پشتیبان محصولات و عدم وجود تقاضا و بازار برای محصولات از جمله عوامل گرفتاری در دره مرگ فناوری است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه زیست بوم کشور در حال کامل شدن است گفت: در حال حاضر 51 پارک، 2 هزار و 800 شرکت در کشور فعال است.

خیرالدین گفت: امسال از طریق شرکت های دانش بنیان کشور 38 هزار شغل با بودجه حداقلی ایجاد شده است.

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2092

به "تجاری سازی عبور از دره مرگ فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجاری سازی عبور از دره مرگ فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید