ترامپ ان بی سی و سی ان ان را به تبلیغ دستورکار چین متهم کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس جمهوری آمریکا تاکید نمود، شبکه های خبری سی ان ان و ان بی سی با ارتقای اهداف سیاسی چینی در ایالات متحده به چین یاری می نمایند.

ترامپ ان بی سی و سی ان ان را به تبلیغ دستورکار چین متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آدینه در پیامی توییتری نوشت: ان بی سی نیوز و اخبار جعلی سی ان ان به سختی کوشش می نمایند تا چیزهای فوق العاده ای درباره چین بگویند. آن ها دست نشانده های چینی هستند که تمایل دارند آنجا کسب و کار نمایند. آن ها از امواج رادیو و تلویزیون برای یاری به چین استفاده می نمایند. دشمن مردم!

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود واشنگتن می تواند تعرفه های بیشتری روی چین اعمال کند، در شرایطی که او مدعی شد شواهدی در دست دارد که نشان می دهد منشاء کروناویروس از آزمایشگاهی در ووهان چین است. دولت چین اما این اتهام را رد نموده و مورد انتقاد قرار داده است.

در نشست خبری روز پنجشنبه در کاخ سفید، یکی از خبرنگاران از ترامپ پرسید: آیا در این مرحله چیزی مشاهده نموده اید که به شما درجه بالایی از اطمینان بدهد که منشاء انتشار این ویروس موسسه ویروس شناسی در ووهان بوده است؟

رئیس جمهوری آمریکا هم گفت بله، دیده ام اما شرح تعیین دیگری نداد. وی اضافه کرد: و فکر می کنم که سازمان بهداشت جهانی باید خجالت بکشد از اینکه نقش اداره روابط عمومی دولت چین را ایفا نموده است.

دونالد ترامپ در پاسخ به درخواست یکی دیگر از خبرنگاران برای شرح بیشتر در این زمینه گفت: نمی توانم شرح بیشتری بدهم چون مجاز به ارائه شرح بیشتر نیستم.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال گفت: آیا چینی ها مرتکب اشتباه شدند یا اینکه مساله به صورت یک اشتباه آغاز شد و بعد آن ها اشتباه دیگری را مرتکب شدند یا اینکه شخصی عمدا مرتکب این عمل شد؟

دونالد ترامپ در ادامه اضافه کرد: من درک نمی کنم که چرا به چینی ها اجازه داده نشد که به سایر نقاط چین سفر نمایند اما به آن ها اجازه دادند به کشورهای دیگر بروند. این بد است و این سوالی است که باید جواب گو باشند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 915

به "ترامپ ان بی سی و سی ان ان را به تبلیغ دستورکار چین متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ ان بی سی و سی ان ان را به تبلیغ دستورکار چین متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید