ترامپ بروکسل را تهدید کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید نموده که اگر اتحادیه اروپا تعرفه واردات شاه میگوهای آمریکایی را کاهش ندهد این اقدام را با تعرفه واردات خودرو از بروکسل تلافی خواهد نمود.

ترامپ بروکسل را تهدید کرد

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، رئیس جمهوری آمریکا به اتحادیه اروپا هشدار داده اگر تعرفه واردات شاه میگوهای آمریکایی را کاهش ندهند این کشور نیز تعرفه هایی را علیه واردات خودرو از اتحادیه اروپا وضع خواهد نمود.

به نوشته این رسانه انگلیسی، این اقدام تهدید تشدید تنش ها در روابط واشنگتن و بروکسل را به دنبال دارد.

براساس این گزارش، ترامپ همچنین به پیتر ناوارو مشاور تجاری کاخ سفید دستور داده محصولات چینی را که می توانند هدف تعرفه های احتمالی آمریکا قرار گیرند شناسایی کند. این تعرفه ها در صورتی اعمال خواهد شد که چین تعرفه این محصول دریایی آمریکا را کاهش ندهد.

ترامپ روز جمع گفت اروپا طی سالها در مسائل تجاری به اندازه چین بد عمل نموده است و از این که اتحادیه اروپا می تواند براساس توافق تجاری کانادا-اتحادیه اروپا بدون تعرفه از کانادا شاه میگو وارد کند، شکایت کرد. این توافق از سپتامر 2017 میلادی تا به امروز اجرا شده است.

در مقابل تعرفه 8 درصدی واردات شاه میگوهای زنده از آمریکا در اتحادیه اروپا اعمال می گردد که به گفته نمایندگان ایالت مین آمریکا که اصلی ترین صادرنماینده این محصول هستند، غیرعادلانه است. تولیدنمایندگان شاه میگو در آمریکا به دنبال جبران فروش این محصول به چین هستند که با اعمال تعرفه 25 درصدی در سال 2008 و در بحبوحه جنگ تجاری آمریکا و چین کاهش یافت.

واشنگتن و بروکسل کوشش می نمایند به یک توافق تجاری کوچک ومحدود دست یابند و نماینده تجاری اتحادیه اروپا سال جاری و تا قبل از شیوع ویروس کرونا، برای آنالیز این موضوع دیدارهایی را در پایتخت آمریکا انجام داد.

روابط آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان دو شریک تجاری به دلیل اختلافاتی بر سر یارانه های شرکت های هواپیمایی دولتی به بن بست رسیده است.

قرار است سازمان جهانی تجارت تابستان سال جاری درباره دامنه اقدامات تلافی جویانه اتحادیه اروپا علیه آمریکا به دلیل حمایتش از شرکت بوئینگ به دلیل دریافت یارانه های دولتی که مانع رقابت عادلانه شده است، تصمیم گیری کند.

ترامپ بارها تهدید نموده که واردات خودرو و قطعات خودرو از اتحادیه را مشمول تعرفه خواهد نمود اما هنوز این وعده خود را محقق ننموده است.

فیل هوگان کمیسر تجاری اتحادیه اروپا می (اردیبهشت) گذشته در نامهای به همتای آمریکایی خود رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا نوشت که کوشش می نماید اختلافات را همزمان با آسیب کرونا بر اقتصاد جهانی مرتفع کند.

وی پیشنهاد مذاکره بر سر یک دستورکار تجاری مشترک را داد که شامل همه چیز از یارانه های هواپیماها تا تعرفه میگو و ذخایر مایحتاج پزشکی می شد.

این مقام اروپایی گفت اتحادیه در پی خاتمه دادن به اختلافات دو سال گذشته بر سر تعرفه های آمریکا برای حفاظت از تولیدات فولاد است. مقام های اتحادیه اروپا با وعده اعمال تعرفه به بهانه امنیت ملی بر واردات فولاد و آلومینیوم از این اتحادیه در سال 2018میلادی خشم مقامات اروپا را برانگیختند.

مقام های آمریکایی اغلب کسری تجاری کالاهای آمریکایی در مقابل اتحادیه اروپا را که براساس گزارش مرکز آمار آمریکا، در سال 2016 میلادی به 146 میلیارد دلار و در سال 2019 میلادی به 178 میلیارد دلار افزایش یافت مورد انتقاد قرار داده اند.

مقام های آمریکا همچنین به اقدام بعضی ازکشورهای اروپایی برای اعمال مالیات بر خدمات دیجیتالی که بعضی از گروه های فناوری عظیم در آمریکا را هدف قرار داده اند، اعتراض نموده اند. مقاومت اتحادیه اروپا نیز در مقابل توافقات عظیم درباره دسترسی به بازارهای کشاورزی که از اهداف اصلی ترامپ بوده است، آمریکا را خشمگین نموده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 985

به "ترامپ بروکسل را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بروکسل را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید