تور بلغارستان ارزان: تَرین های بلغارستان را بشناسیم

به گزارش مجله تار و سه تار، آشنایی با بهترین های بلغارستان

بلغارستان کشور زیبایی هاست؛ کوه های جادویی، سواحل ماسه ای و روستاهایی دیدنی. غذاهای خوشمزه، مردمی میهمان نواز و هزینه هایی بصرفه را هم به جذابیت های بلغارستان اضافه کنیم، دلیلی برای سفر نکردن به این کشور پیدا نمی کنید. برای آشنایی با ترین های بلغارستان با خبرنگاران همراه باشید:

تور بلغارستان ارزان: تَرین های بلغارستان را بشناسیم

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

  • بزرگ ترین صادرنماینده رز

گل های رز بلغارستان علاوه بر زیبایی فوق العاده شان، یکی از منابع مهم صادرات این کشور هستند. بنابر بعضی گزارش ها رزهای بلغاری، 85درصد از روغن رز جهان را تامین می نمایند. روغن رز یکی از عناصر ضروری در فراوری عطر است. ماه می و جون برترین زمان بازدید از برداشت این گلبرگ های رنگارنگ است.

  • خوشمزه ترین ماست جهان

بعضی عقیده دارند ماست بلغارستان خوشمزه ترین ماست جهان است. این طعم بی نظیر به خاطر وجود گونه خاصی از باکتری به نام لاکتوباسیلوس بولگاریکوس است. این نوع باکتری به طور طبیعی فقط در هوای بلغارستان وجود دارد. اگر به بلغارستان سفر کردید، در کوهستان های این کشور، ماست غلیظ گوسفندی را با عسل یا مربای توت فرنگی امتحان کنید و به بهشت بروید!

  • عجیب ترین نه گفتن های جهان

اگر از یک بلغارستانی سوالی بپرسید، احتمالا از شیوه پاسخ دادنش تعجب خواهید کرد، زیرا شیوه تکان دادن سر در بلغارستان با همه جای جهان فرق می نماید. در بلغارستان تکان دادن سر از بالا به پایین به معنای نه است در حالی که در همه جهان از این حرکت سر معنایی مثبت برداشت می گردد. بلغاری های برای پاسخ مثبت هم سرشان را برعکس مردم جهان تکان می دهند، در بلغارستان تکان دادن سر به چپ و راست به معنای پاسخ مثبت است. البته اخیرا بلغارستانی ها برای جلوگیری از گیج شدن گردشگر ها سعی می نمایند با خارجی ها از حرکات معکوس استفاده نمایند، اما نسل های قدیمی تر هنوز به همان شیوه قبل سرشان را تکان می دهند.

  • قدیمی ترین دفینه طلا

قدیمی ترین دفینه طلا در جهان در سایت بوریال واقع در شرق وارنای بلغارستان، کشف شده است. سایت بوریال جایی که فاصله چندانی با دریای سیاه ندارد. این دفینه را رانندگان یک تراکتور در سال 1972 حین حفاری زمین کشف کردند. در این سایت قبرستانی با حدود 300 قبر متعلق به 4560-4450 قبل از میلاد وجود دارد. حدود سه هزار طلای کشف شده در این منطقه ثابت می نماید که مردم این ناحیه روابط تجاری با سرزمین های دور داشته اند.

انتخاب بلغارستان به عنوان مقصد گردشگری، انتخاب جذابی است. این کشور جاذبه های فرهنگی، طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. مناظری که زیبایی نفسگیری دارند، تفریحات زمستانی و دسترسی آسان از دلایلی هستند که بسیاری از گردشگران را به این کشور می کشاند.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1883

به "تور بلغارستان ارزان: تَرین های بلغارستان را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: تَرین های بلغارستان را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید