تشخیص سرطان سینه با روش جدید آزمایش خون

به گزارش مجله تار و سه تار، طراحی روشی برای آزمایش خون که با آن بتوان مدام تغییرات سرطان در بدن فرد و واکنش آن به فرایند درمان را پیگیری کرد، گامی هیجان انگیز است به سمت ارائه برنامه های درمانی فردی تری که فوراً جانشین درمانی شود که دیگر جواب نمی دهد.

تشخیص سرطان سینه با روش جدید آزمایش خون

این روش مدام تغییرات سرطان در بدن فرد و واکنش آن به فرایند درمان را پیگیری می کند

محققان روش جدیدی برای آزمایش خون طراحی کرده اند که از روی نتایج آن می توان نحوه پخش شدن سرطان پستان را در تعدادی از اعضای بدن و میزان اثرگذاری فرایند درمان را زیر نظر گرفت. این آزمایش را محققان بریتانیایی طراحی کرده اند و از راه ردیابی ساعت مولکولی سرطان پستان، امکان نظارت بر رشد غده ها را در سراسر بدن فراهم می کند.

این روش آزمایش در پی یافته های کالبدشکافی سریع و نوآورانه ای پدید آمد که اخیراً با حمایت مالی مؤسسه سرطان پستان همین حالا انجام شده است.

استاد آندریا سوتوریوا، از مؤسسه تحقیقات سرطان، گفت: تحقیق ما به دو مشکل اساسی در زمینه تحقیقات و درمان سرطان می پردازد. یکی قدرت سرطان در تطبیق خود با بدن و تکوین و پیشرفت آن، و دیگری تمایل سرطان به نشت از غده اولیه و پخش شدن در سایر بخش های بدن.

در این بررسی در ادامه کار گذشتگان، فرصتی استثنایی یافتیم که ساختار ژنتیکی سرطان پستان را پس از پخش شدن در سایر قسمت های بدن تحلیل کنیم و به نتایج جدیدی در خصوص فرایند تکاملی سرطان برسیم. همچنین، با بررسی دی ان ای موجود در خون و یافتن ردی از ساعت مولکولی در آن، به درک کاملاً جدیدی از چگونگی رشد و تکامل غده رسیدیم.

امیدواریم روشی برای آزمایش خون طراحی کنیم که با آن بر فرایند تکوین سرطان هر فرد نظارت کنیم و در نتیجه حتی در موارد حادی که سرطان خیلی در بدن پخش شده باشد، امیدوار باشیم که درمان ها مؤثر واقع شوند.

سرطان پستان شایع ترین سرطان در بریتانیا است و سالانه 11 هزار و 500 زن را به کام مرگ می برد. هم اکنون طبق برآورد ها حدوداً 35 هزار نفر به سرطان ثانویه پستان دچارند، که طبق تعریف سرطانی است که به سایر بخش های بدن نیز سرایت می کند و درمان ناپذیر است.

به گمان محققان مؤسسه تحقیقات سرطان و بنیاد سلطنتی مردسن، وابسته به سازمان ملی خدمات بهداشت انگلستان، این آزمایش جدید بسیار حساس و البته نسبتاً ارزان خواهد بود، اما با انجام آن ردیابی تغییرات در رابطه با سرطان ثانویه پستان از آنچه پیش تر تصور می شد، بسیارآسان تر می شود.

پیتر بری، مشاور عمل جراحی پستان در مؤسسه سلطنتی مردسن لندن و از دست اندر کاران این تحقیق، گفت: روشن است که باید این آزمایش را روی گروه بزرگتری از بیماران، هم در بیماران مبتلا به سرطان پستان و هم مبتلایان به سایر انواع سرطان، انجام دهیم تا گستره کاربرد آن را دریابیم.

او گفت: طراحی روشی برای آزمایش خون که با آن بتوان مدام تغییرات سرطان در بدن فرد و واکنش آن به فرایند درمان را پیگیری کرد، گامی هیجان انگیز است به سمت ارائه برنامه های درمانی فردی تری که فوراً جانشین درمانی شود که دیگر جواب نمی دهد.

11 هزار و 500 زن و 85 مرد سالانه در بریتانیا از سرطان پستان می میرند. پس باید روش های جدیدی برای جلوگیری از پخش سرطان پستان و درمان مؤثر آن در صورت پخش شدن پیدا کنیم.

بزرگترین مؤسسه خیریه مرتبط با سرطان پستان امیدوار است تا سال 2050 همه مبتلایان به سرطان پستان بتوانند زنده بمانند و با حمایت دیگران زندگی خوبی داشته باشند. حدود یک میلیون زن بریتانیایی به علت وجود شرایط اضطراری کرونایی پیروز به مراجعه برای انجام غربالگری های سرطان پستان نشده اند.

مؤسسه سرطان پستان همین حالا پیش بینی می کند که حدود 8 هزار و 600 نفر از زنانی که پیروز به غربالگری نشده اند، احتمالاً مبتلا به سرطان پستان هستند که تشخیص داده نشده است.

تشخیص سرطان این زنان به تعویق افتاده است، زیرا همه گیری کووید 19 بر امکانات و منابع سازمان ملی خدمات بهداشت فشار مضاعف وارد کرده است.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1278

به "تشخیص سرطان سینه با روش جدید آزمایش خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سرطان سینه با روش جدید آزمایش خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید