توصیه های بهداشتی هنگام مراجعه به آرایشگاه ها

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به نکاتی برای پیشگیری از کرونا در مراجعه به آرایشگاه ها، تاکید کرد: در شرایط فعلی از هر گونه کاشت ناخن، مژه و تزریق در آرایشگاه ها خودداری کنید.

توصیه های بهداشتی هنگام مراجعه به آرایشگاه ها

عباسعلی درستی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: در شرایط همه گیری و شیوع بیماری کرونا از رفتن به اماکن عمومی مثل آرایشگاه ها خودداری کرده و آن را به زمان دیگری موکول کنید.

وی، افزود: توصیه می شود در صورت رفتن به آرایشگاه ماسک، دستکش و ژل الکلی به همراه داشته باشید.

وی، تاکید کرد: به هیچ عنوان از حوله های موجود در آرایشگاه استفاده نکنید و فقط از حوله شخصی و پیش بند شخصی که همراه خود دارید، استفاده کنید.

درستی، تاکید کرد: حوله، هد بند و سایر وسایل شخصی خودتان را داخل کیسه پلاستیکی با درب گره زده قرار داده و بلافاصله پس از برگشتن از آرایشگاه، حوله و وسایل شخصی همراه خود را با آب گرم و صابون بشویید.

وی با تاکید بر اینکه در زمان حضور در آرایشگاه حتما ماسک بزنید، گفت: از آرایشگر خود نیز بخواهید ماسک بر روی دهانش داشته باشد و در داخل آرایشگاه از دستکش یک بار مصرف استفاده کنید.

وی متذکر شد: هرگز دست خود را به صورتتان نزنید و قبل از ورود به آرایشگاه یا بلافاصله بعد از ورود دست های خود را با آب و صابون شسته یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی تمیز کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اضافه کرد: در صورت طولانی شدن حضورتان در آرایشگاه حداقل هر نیم ساعت یک بار دستانتان را با آب و صابون شسته و یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی تمیز کنید.

وی، متذکر شد: در صورت طولانی شدن انتظار و داشتن خودرو، داخل آن نشسته و منتظر فرا رسیدن نوبتتان بمانید.

وی خاطر نشان کرد: محترمانه از آرایشگرتان بخواهید تا قبل از شروع کار شما و بعد از پایان آن، دستانش را با آب و صابون شسته یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی تمیز کند.

درستی، گفت: در طول مدت حضور در آرایشگاه فاصله حداقل یک متری خود را از سایر افراد حفظ کرده و از دست دادن به سطوح مختلف مانند صندلی، میز، پیشخوان، دیوار و دستگیره ها خودداری کنید.

وی، گفت: در صورت استفاده از آلبوم های عروس و ژورنال های مدل مو و رنگ مو در آرایشگاه ها حتما از دستکش یک بار مصرف استفاده کرده و بعد از اتمام کار دستکش را داخل سطل درب دار بیندازید.

وی تأکید کرد: اگر از آسانسور استفاده می کنید، درب و دکمه های آسانسور را به طور مستقیم با دست لمس نکنید و حوله و وسایل شخصی خود را بر روی سطوح آرایشگاه قرار ندهید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: ترجیحا از مو چین، قیچی، شانه و برس شخصی خودتان استفاده کنید، در غیر این صورت از آرایشگرتان بخواهید قبل از شروع کار، آن ها را در حضور شما با مواد الکلی ضدعفونی کند.

وی، اظهار کرد: زمان حضورتان در آرایشگاه ها را به حداقل برسانید.

وی، افزود: در صورت عطسه و سرفه، جلوی دهان خود را با دستمال کاغذی گرفته و یا داخل آرنج خود عطسه و سرفه کنید.

وی گفت: دستمال کاغذی که در آن عطسه یا سرفه کرده اید را تا کرده و داخل کیسه ای که به همراه دارید، گذاشته و آن را گره زده و درون کیسه زباله های دربدار بیندازید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تاکید کرد: از دست دادن به قسمت داخلی دستمال کاغذی که در آن عطسه یا سرفه اضافه کرده اید، خودداری کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 838

به "توصیه های بهداشتی هنگام مراجعه به آرایشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های بهداشتی هنگام مراجعه به آرایشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید