تکذیب آمار 8 درصدی لغو تورهاتکذیب آمار 70 درصدی لغو تور ها

به گزارش مجله تار و سه تار، معاون گردشگری کشور با رد لغو 70 درصدی تور های ورودی به دلیل اتفاقات اخیر، گفت: از 30 کشور برای حضور در نمایشگاه گردشگری بهمن ماه دعوت شده است.

تکذیب آمار 8 درصدی لغو تورهاتکذیب آمار 70 درصدی لغو تور ها

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درباره میزان تأثیر اتفاقات اخیر و لغو پرواز های خطوط هواپیمایی بر صنعت گردشگری، گفت: قطعاً کسی نمی تواند منکر تأثیر بد اتفاقات اخیر در صنعت گردشگری باشد، ولی این موضوع می تواند با آرامشی که کشور می گیرد، حل گردد.

وی درباره نامه انجمن دفاتر خدمات مسافرتی کشور درباره اعلام شرایط ویژه گفت: شرایط فورس ماژور کاملاً تبیین شده و تعریف دارد. همچنین در قرارداد های همکاری با هتل ها و دفاتر، این موضوع پیش بینی شده و همه این را می دانند. با اعلام من که نمی گردد گفت که در این شرایط هستیم یا نه! طی سال های همکاری این موضوع در مراکز گردشگری، دفاتر مسافرتی و هتل ها پیش بینی شده و همه آن را رعایت نموده اند. پس اگر در این شرایطِ طبق تعاریف فورس ماژور وجود داشته باشیم، قطعاً این همکاری ها اتفاق خواهد افتاد و لازم به گفتن نیست.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درباره لغو پرواز های خارجی گفت: پرواز ها کنسل شده اند، پس سازمان هواپیمایی حالت فورس ماژور را برای بلیت ها در نظر می گیرد. طبیعتاً پس از آن به محض اعلام سازمان هواپیمایی مبنی بر لغو پروازها، هتل ها هم صددرصد همکاری های لازم را خواهند کرد. چون این موضوع در قرارداد های جامعه تورگردانان و هتل ها آمده است.

تیموری همچنین در واکنش به صحبت های اخیر رئیس انجمن دفاتر مسافرتی مبنی بر لغو 70 درصد تور های ورودی گفت: این انجمن بیشتر در حوزه خروج گردشگر فعالیت می نماید تا ورود گردشگران به کشور. ما اکنون آمار دقیقی از لغو تور های ورودی به کشور نداریم؛ بنابراین به آنالیز بیشتر احتیاج است. من نمی دانم این آمار 70 درصدی را بر چه اساسی اعلام نموده اند! ما از این مسائل زیاد داشته ایم؛ مانند خروج آمریکایی ها از برجام و یا پرواز پهپادها. ولی تمام این مسائل را حل نموده ایم و طبیعی است در این شرایط تعدادی از تور ها کنسل گردد.

وی ادامه داد: البته الان در فصل های سیزن نیستیم که بگوییم لغو تور ها خود را نشان داده است؛ بنابراین توقع می رود همکاران ما حرفه ای عمل نمایند. به هرحال وقتی کشوری در مدت زمان کوتاهی در حالت التهاب قرار می گیرد، طبیعی است از تعداد سفر ها کم گردد. پرواز هم یکی از آیتم هایی است که نشان می دهد مسافر به کشور می آید و برای ما مهم است. این موضوع را با سازمان هواپیمایی پیگیری می کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درباره دعوت از 30 کشور خارجی برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری بهمن ماه گفت: ما از این کشور ها دعوت نموده ایم تا شرایط مناسب کشور را بیان نموده باشیم. از طرف دیگر این دعوت نوعی تجدید رابطه با کشور های دیگر از جمله عراق و آذربایجان است. سال های گذشته هم این دعوت ها انجام می شد. اما به این معنا نبود که حتماً همه آن 30 کشور حضور داشته باشند. الان هم تا به امروز 6 کشور آمادگی حضور خود را اعلام نموده اند؛ بنابراین عدم حضور بعضی دیگر از آن ها لزوماً نمی تواند به معنی شرایط فعلی کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 657

به "تکذیب آمار 8 درصدی لغو تورهاتکذیب آمار 70 درصدی لغو تور ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب آمار 8 درصدی لغو تورهاتکذیب آمار 70 درصدی لغو تور ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید