جشنواره غذاهای بومی محلی استان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار گردید

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برگزاری جشنواره های غذا های بومی و محلی مردم را به سمت استفاده از غذا های سالم و به سبک سنتی که در ادوار گذشته نقش مهمی در سلامتی مردم داشته اند، سوق می دهد.

جشنواره غذاهای بومی محلی استان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار گردید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات انواع ویزای تحصیلی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه جشنواره غذا های سالم علاوه بر ترویج فرهنگ غذای سالم در جامعه، باعث ترویج دوباره غذا های بومی و محلی نیز می گردد گفت: برگزاری جشنواره های غذا های بومی و محلی مردم را به سمت استفاده از غذا های سالم و به سبک سنتی که در ادوار گذشته نقش مهمی در سلامتی مردم داشته اند سوق می دهد.

سید محمد هاشمی شهری گفت: استفاده بی رویه از غذا های سرشار از نمک و روغن در تشدید بیماری های قلبی و عروقی نقش بسزائی دارد و یکی از برنامه های حوزه سلامت آموزش به دانش آموزان و نسل جوان و عادت دادن ذائقه فرزندانمان به غذا های اصیل بومی و محلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مردم توصیه کرد: در هرم غذایی خانوار نقش سبزیجات و لبنیات را پررنگ نمایند و از خریدن فست فودها، کنسروجات و نوشیدنی های دارای قند زیاد بپرهیزند.

لازم به ذکر است که این جشنواره به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و با هدف فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ترویج غذای سالم باحضور جمعی از اعضای هیات رئیسه، مدیران، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 716

به "جشنواره غذاهای بومی محلی استان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره غذاهای بومی محلی استان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید