جنجال 24 ساعته اپل و وردپرس با عذرخواهی اپل و تغییرات وردپرس سرانجام یافت

به گزارش مجله تار و سه تار، روز آدینه مت مولنوگ Matt Mullenweg توسعه دهنده اپلیکیشن وردپرس برای پلتفرم iOS بیان کرد؛ شرکت اپل اجازه به روزرسانی این برنامه را نمی دهد.

جنجال 24 ساعته اپل و وردپرس با عذرخواهی اپل و تغییرات وردپرس سرانجام یافت

اپل از مدت ها پیش از به روزرسانی اپلیکیشن وردپرس برای کاربران آیفون و آیپد جلوگیری نموده بود. اپلیکیشن وردپرس به کاربران موبایل اجازه می دهد خیلی سریع و ساده به طور رایگان یک وب سایت بسازند.

اپل به اپلیکیشن وردپرس ایراد گرفته چرا پرداخت درون برنامه ای ندارد و شامل هیچ گزینه ای برای خرید سرویس، دامنه و بسته های اختصاصی برای کاربران نیست.

موسسه وردپرس می گوید اپلیکیشن این شرکت کاملا رایگان است و اصلا درآمدی ندارد که بخواهد پرداخت درون برنامه ای داشته باشد. مت مولنوگ در توییتر خود اعلام نموده به شرطی اجازه آپدیت این اپ را می دهند که پرداخت درون برنامه ای را به امکانات خود اضافه نمایند.

این حرکت اپل در 24 ساعت گذشته حسابی در فضای وب سروصدا کرد و واکنش های منفی کاربران شبکه های اجتماعی را در پی داشت. بسیاری از کاربران، اپل را متهم به انحصارگرایی و حرص زدن برای کارمزد 30 درصدی خود را ازطریق فروش درون برنامه ای کردند.

همین واکنش ها و نظرات مردم باعث شده اپل در اقدامی غیرمنتظره و نادر، به فاصله یک روز از اظهارات خود عقب نشینی کند و در پی دلجویی و عذرخواهی از موسسه وردپرس برود.

عذرخواهی اپل، پرداخت درون برنامه ای وردپرس

در حالی که وردپرس به صورت فوری و از روی ناچار، خدمات فروش دامنه سایت و بسته های اختصاصی برای کاربران ویژه را به اپلیکیشن وردپرس iOS خود اضافه نموده بود و اظهار داشت در مدت زمانی 30 روزه، قابلیت پرداخت درون برنامه ای را هم اضافه خواهد نمود؛ اپل در بیانیه ای گفت مشکل میان آن ها و وردپرس برطرف شده است.

در بیانیه اپل آمده است: لینک سرویس پرداخت درون این اپلیکیشن برداشته شده است و اکنون وردپرس یک برنامه مستقل و بی احتیاج از قابلیت درون پرداختی است.

اپل گفته از توسعه دهنده و کاربران به خاطر این سردرگمی عذرخواهی می کنیم و از امروز به روزرسانی این برنامه مانعی ندارد.

اپل دلیل برطرف مشکل با وردپرس را تبی به نام Plans عنوان نموده است که مدت ها است از برنامه وردپرس حذف شده است و اتفاق تازه ای نیست. موسسه وردپرس در پاسخ به این بیاینه اپل گفت طی روزهای اخیر به اپ استور پیشنهاد داده است تمام لینک ها و سرویس های پولی را از روی اپ حذف نمایند ولی اجازه آپدیت بدهند که مورد موافقت قرار نگرفته است.

هنوز معین نیست اپل چه سازوکاری در قبال اپلیکیشن وردپرس اتخاذ نموده است و اپلیکیشن های کاملا رایگانی که هیچ سرویس پولی ندارند؛ چه دستورالعملی را رعایت و پیروی نمایند.

بیشتر به نظر می رسد واکنش های منفی کاربران در شبکه های اجتماعی و رسانه ها طی روزهای گذشته باعث شد سریعا کوپرتینیویی ها عقب نشینی نمایند و اجازه به روزرسانی این اپلیکیشن را بدهند.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1110

به "جنجال 24 ساعته اپل و وردپرس با عذرخواهی اپل و تغییرات وردپرس سرانجام یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال 24 ساعته اپل و وردپرس با عذرخواهی اپل و تغییرات وردپرس سرانجام یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید