خبرنگاران دولت نجات ملی یمن: جامعه جهانی از متجاوزان جانبداری نکند

به گزارش مجله تار و سه تار، تهران- خبرنگاران- وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن یکشنبه شب در بیانیه ای از جامعه جهانی خواست از متجاوزان به یمن جانبداری نکند.

خبرنگاران دولت نجات ملی یمن: جامعه جهانی از متجاوزان جانبداری نکند

به گزارش خبرنگاران از رسانه های یمنی، این وزارت خانه اعلام کرد این گونه موضع گیری ها نادیده دریافت حق قانونی و مآغاز یمنی ها در دفاع از خود بوده و از کمترین منطق رنج می برد.

در این بیانیه آمده است: این درخواست ها همچنان که فاقد هرگونه معیار و ضابطه است موجب ایجاد شائبه در تمایل دولت نجات ملی می شود که خواستار صلح است.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اظهار کرد: درگیری های مأرب یک درگیری قدیمی است که بیش از 6 سال ادامه داشته و مسأله این منطقه مانند مناطق دیگر است و تنها زاییده یک لحظه نیست که تمرکز همگان را به خود جلب کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که درگیری های مأرب را ائتلاف متجاوز و نه دولت نجات ملی به راه انداخته است.

دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: درگیری های مأرب، یکی از بزرگ ترین جبهه ها در جنگ خصمانه علیه یمن است که بیش از 6سال همچنان ادامه دارد و به محلی برای جولان نیروهای اشغالگر خارجی و بستری برای تمام نیروها و گروهک های تروریستی امثال القاعده و داعش درآمده است، همچنان که مأمنی امن برای تمام پیکارجویان فراری از جبهه ها و جنگ های دیگر است.

در این بیانیه آمده است، برخورد با مسأله درگیری های مأرب به صورتی که گویا زاییده یک روزه است و دولت نجات ملی آن را آغاز کرده بی تردید یک رویکرد انحرافی و غیر واقعی است.

وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن از جهانیان خواست به نادیده دریافت درد و رنج ملت یمن که به دنبال تعطیلی فرودگاه صنعا و توقیف نفتکش ها، هر روز وخیم تر می شود انتها دهند.

دولت نجات ملی محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی را جنایت علیه بشریت، نقض آشکار توافق صلح سوئد، قطعنامه های سازمان ملل متحد، قوانین جنگ و توهین مستقیم به سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواند.

دولت نجات ملی یمن همچنین خواستار تحرک جدی برای بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و رفع توقیف فوری نفتکش ها به عنوان اقدامات ضروری و فوری شد تا اگر متجاوزان از صلح سخن می گویند، سخنان آنان اعتبار و موثر باشد.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی مردم یمن نیز یکشنبه شب، حملات بی امان ائتلاف سعودی به یمن را در تضاد با صلح خواند و از جامعه جهانی خواست، این حملات متوقف شود.

ائتلاف سعودی که شکست های سنگینی از انصارالله در مأرب متحمل شده، اقدام به بمباران صنعاء پایتخت یمن کرده است.

این حملات هوایی ائتلاف سعودی به دنبال فزونی نظامی ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله در مأرب و همچنین حملات موشکی و پهپادی به عمق خاک عربستان صورت گرفته است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن از اوایل فوریه (بهمن) به منظور آزادسازی استان نفت خیر و استراتژیک مارب که آخرین سنگر نیروهای دولت مستعفی و فراری یمن با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان در شمال این کشوربه شمار می آید، پیشروی کرده و پیروز به بازپس گیری مناطق مهم و راهبردی شدند.

پیشتر آژانس مطبوعات یمن به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از انجام یک عملیات گسترده و درگیری با نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی و فراری یمن در پشت روستای الزور توانستند با آزادسازی روستای الروضه در منطقه مرکزی جبل البلق، علاوه بر مناطق کوهستانی به ساحل جنوبی و جنوب شرقی دریاچه سد مارب دست یابند.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته های مردمی یمن در دو روز گذشته توانستند پس از وارد کردن خسارات سنگین به نیروهای متجاوز سعودی علاوه بر سیطره بر سلسله ارتفاعات الجبلیه، دامنه کنترل خود بر سد مارب را از سمت ضلع شمالی را گسترش دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1496

به "خبرنگاران دولت نجات ملی یمن: جامعه جهانی از متجاوزان جانبداری نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت نجات ملی یمن: جامعه جهانی از متجاوزان جانبداری نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید