خبرنگاران نجات غریقان خراسان رضوی بخشی از خون خود را اهدا کردند

به گزارش مجله تار و سه تار، مشهد- خبرنگاران- رییس هیات نجات غریق و غواصی خراسان رضوی گفت: جمعی از اعضای این هیات همراه با کارمندان و تعدادی از منجیان و غواصان هیات استان خون خود را اهدا کردند.

خبرنگاران نجات غریقان خراسان رضوی بخشی از خون خود را اهدا کردند

حمیدرضا دهدشتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: این برای دومین بار در سال جاری است که جمعی از غواصان و نجات غریقان استان اقدام به اهدای خون می کنند و 29 اردیبهشت هم این اقدام نیک انجام شد.

وی ادامه داد: این اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه درحالی از سوی هیات نجات غریق و غواصی استان خراسان رضوی صورت گرفت که به گفته مسوولان سازمان انتقال خون کشور، از زمان شیوع ویروس کرونا، اهدای خون نسبت به ایام عادی حدود 20 تا 25 درصد کاهش و میزان درخواست برای خون و فرآورده های خون از سوی مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز بین 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.

رییس هیات نجات غریق و غواصی خراسان رضوی با بیان این که سازمان انتقال خون کشور اعلام کرده است خون و فرآورده های آن عمر محدودی دارند و خون کامل 35 روز و پلاکت آن تنها 3 روز ماندگاری دارد افزود: بدین لحاظ همه روزه به اهدای خون در کشور احساس نیاز می شود و چه پسندیده و خداپسندانه است که در این امر خیر مشارکت جدی و همگانی داشته باشیم.

2 هزار نفر به صورت سازمان یافته در هیات نجات غریق و غواصی خراسان رضوی فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1254

به "خبرنگاران نجات غریقان خراسان رضوی بخشی از خون خود را اهدا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نجات غریقان خراسان رضوی بخشی از خون خود را اهدا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید