موفقیت های تیم اختراعات ایران در مسابقات بین المللی

به گزارش مجله تار و سه تار، امیر عباس محمدی کوشکی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا، اظهار کرد: تمام کشورها از ابتدای گسترش این ویروس به دنبال پیشگیری و یا درمان کرونا از طریق نوآوری و خلاقیت بودند.

موفقیت های تیم اختراعات ایران در مسابقات بین المللی

سرپرست تیم اختراعات ایران ادامه داد: در کشور ایران نیز بسکمک از جوانان و شرکت ها محصولات نوآورانه ای ساخته و یا پژوهش های خود را به جامعه ارائه داده اند.

وی از تغییر موضوع اغلب مسابقات علمی دنیای به پیشگیری از کرونا اشاره داشت و افزود: تیم اختراعات ایران نیز با چنین موضوعاتی راهی مسابقات دنیای اختراعات شد.

محمدی کوشکی شرح داد: تیم اختراعات ایران در مسابقات دنیای نوآوری های برتر تسلا و رقابت های ARCA کرواسی توانست با نوآوری های مرتبط با کرونا مدال نقره این مسابقات دنیای را به خود اختصاص دهد.

این نخبه خراسان شمالی بیان داشت: در این مسابقات مبینا قزی از اسفراین که دانشجو علوم پزشکی کاشان است با نوآوری دستگاه هوشمند پیشگیری و کمک به استفاده داروهای مصرفی بیماران کرونایی، پروژه بیمارستان هوشمند و ربات هوشمند پیشگیری در مقابل کرونا در مسابقات دنیای نوآوری آفریقا توانست مدال برنز و نقره را کسب کند.

وی افزود: سید محمد آرین اکبری نیز توانست در مسابقات دنیای نوآوری و اختراعات ترکیه که بزرگ ترین مسابقات دنیای دنیا بوده مدال طلا و نقره را با نوآوری فرمول موفقیت ژنتیکی از سازمان مالکیت فکری ترکیه، سازمان مالکیت فکری دنیای wipo و ریاست جمهوری ترکیه دریافت کند.

محمدی کوشکی در انتها از کسب مدال نقره مسابقات ترکیه و کرواسی توسط خود نیز خبر داد و گفت: این عناوین با پروژه دستگاه های پیشگیری در مقابل کرونا به دست آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1536

به "موفقیت های تیم اختراعات ایران در مسابقات بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت های تیم اختراعات ایران در مسابقات بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید