مرگ ومیر کرونا در خراسان رضوی همچنان بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/خراسان رضوی در گزارش وزارت بهداشت در خصوص آخرین شرایط شیوع کووید 19 در استان ها با اشاره به اینکه فرایند بستری و فوت در خراسان رضوی در هفته گذشته کاهش داشته، تأکید شده که میزان مرگ ومیر در استان از میانگین کشوری همچنان بالاتر است.

مرگ ومیر کرونا در خراسان رضوی همچنان بالاتر از میانگین کشوری است

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه، 20 شهریورماه، در گزارشی که در اختیار خبرنگاران قرار گرفته به بررسی آخرین شرایط کووید 19 در ایران و جهان پرداخته و آخرین آمار بستری و فوتی های کرونا در استان های کشور از جمله خراسان رضوی را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز همه گیری این بیماری تا به امروز بیش از 224 میلیون مبتلا به کرونا در سطح جهان شناسایی شده اند که از این میان بیش از 201 میلیون نفر بهبود یافته و بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر جان باخته اند. در ایران هم تا به امروز ابتلاء بیش از 5 میلیون و 258 هزار نفر به کووید 19 تأیید شده که از این میان بیش از 4 میلیون و 509 هزار نفر بهبود یافته و بیش از 113 هزار نفر بر اثر این بیماری درگذشته اند.

بر اساس این اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون در کشور 168 شهرستان در شرایط قرمز، 209 شهرستان در شرایط نارنجی، 71 شهرستان در شرایط زرد قرار دارند و هیچ شهرستانی در شرایط آبی شیوع ویروس کرونا قرار ندارد و تحلیل آمارهای موارد کرونا مثبت، بستری های تازه در بیمارستان ها و موارد سرپایی کرونا مثبت نشان دهنده فرایند کاهشی این بیماری در سطح کشور است.

تعداد بستری های کرونا از 12 تا 18 شهریورماه، به 26 هزار و 208 نفر و فوتی ها 3937 نفر بوده است که هردو آمار نسبت به هفته قبل کاهش داشته است. همچنین در هفته سوم شهریورماه تعداد موارد سرپایی مثبت در کل کشور 156 هزار و 79 نفر بوده است.

این آمار نشان دهنده کاهش 19 درصدی موارد سرپایی کرونا مثبت، کاهش 2/15 درصدی موارد بستری کرونا مثبت و کاهش 2/7 درصدی تعداد فوت شدگان بیماری در مقایسه با هفته قبل است.

گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان دهنده فرایند کاهشی کووید19 در بیشتر استان های کشور است. در خصوص استان خراسان رضوی ذکر شده است که فرایند بستری و فوت در هفته اخیر کاهش را نشان می دهد و بروز موارد بستری استان از حد میانه کشور کمتر شده است، اما تاکید شده است که میزان مرگ ومیر از میانه کشور بالاتر است.

در اعلام فرایند بستری و فوت در خراسان رضوی هم مشاهده می شود در حالی که فرایند بستری ها تا هفته چهارم مردادماه 1400 افزایشی بوده و به 2885 رسیده بود با فرایند کاهشی در هفته سوم شهریورماه 1400 به 1663 نفر در هفته رسیده و همچنان در حال کاهش است. همچنین در حالی که تعداد هفتگی فوتی ها تا ابتدای شهریورماه 1400 افزایشی بوده و به 572 نفر رسیده بوده است، در فرایندی کاهشی در هفته سوم شهریورماه ماه 1400 به 371 نفر در هفته رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1723

به "مرگ ومیر کرونا در خراسان رضوی همچنان بالاتر از میانگین کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ ومیر کرونا در خراسان رضوی همچنان بالاتر از میانگین کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید