خبرنگاران واحد دوم نیروگاه برق تبریز وارد مدار شد

به گزارش مجله تار و سه تار، تبریز - خبرنگاران - واحد دوم نیروگاه حرارتی تبریز امروز سه شنبه پس از 34 ساعت کوشش مداوم و بی وقفه پرسنل و به وسیله موازی و یکپارچه سازی آن با شبکه سراسری وارد مدار شد و به فراوری خود ادامه داد.

خبرنگاران واحد دوم نیروگاه برق تبریز وارد مدار شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

مدیریت فراوری برق آذربایجان شرقی حاکی است برنامه ریزی و کوشش برای تعمیر و بازسازی قسمت های آسیب دیده کلیدخانه واحد اول نیروگاه حرارتی تبریز همچنان ادامه دارد.

با توجه به پیش رو بودن اوج مصرف برق در تابستان، مدیریت و پرسنل نیرگاه حرارتی تبریز نسبت به تعمیر و بازسازی هرچه زودتر واحد اول این واحد فراوری انرژی اهتمام ویژه دارند.

با اینکه حادثه آتش سوزی کلیدخانه در روز عطیل رخ داد، ولی از آنجا که فراوری و تامین برق مطمئن منطقه هدف نهایی این نیروگاه است، بیشتر پرسنل فنی، خدماتی، پشتیبانی و تمامی پرسنل مورد احتیاج در محل کار خود حاضر شده و با 34 ساعت کوشش شبانه روزی، بی وقفه و جهادگونه خود، فراوری مجدد برق از نیروگاه حرارتی تبریز را رقم زند.

عصر روز یکشنبه همزمان با عید سعید فطر، کلیدخانه نیروگاه حرارتی تبریز دچار حریق شده و هر دو واحد این نیروگاه از مدار خارج شد که بلافاصله اکیپ های آتشنشانی نیروگاه و صنایع مجاور و شهرهای اطراف نسبت به اطفاء حریق کوشش نموده و درعرض دو ساعت پیروز به مهار آتش شدند.

پس از مهار آتش بلافاصله عملیات تمیزکاری و همزمان، طراحی سناریوهای مختلف برای تعمیر و راه اندازی مجدد واحدها توسط متخصصان تعمیرات، دفتر فنی و مهندسی، بهره برداری و واحدهای پشتیبانی انجام شد.

در همین زمان بسیاری از شبکه های معاند و خارجی با اعلام خبرهای کذب و خلاف واقع، سعی در بغرنج نشان دادن موضوع کردند، ولی مدیر عامل شرکت مدیریت فراوری برق آذربایجان شرقی در مصاحبه با خبرنگاران مختلف نسبت به تشریح ابعاد ماجرا پرداخت و گفت که یکی از واحد ها به زودی با شبکه پارالل شده (موازی) و به فراوری خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگاران، نیروگاه حرارتی تبریز دارای دو واحد بخار با قدرت اسمی 368 مگاوات و قدرت فراوریی 350 مگاوات بوده و پیمانکار اصلی سازنده آن شرکت آلستوم فرانسه می باشد.

واحد یک بخار این نیروگاه در سال 1365 و واحد دوم در سال 1368 راه اندازی و به شبکه متصل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 941

به "خبرنگاران واحد دوم نیروگاه برق تبریز وارد مدار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واحد دوم نیروگاه برق تبریز وارد مدار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید