خبرنگاران 748 پزشک بیمه سلامت گیلان، الکترونیکی نسخه می نویسند

به گزارش مجله تار و سه تار، رشت - خبرنگاران- مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: از مجموع 846 پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت استان 748 نفر طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کردند.

خبرنگاران 748 پزشک بیمه سلامت گیلان، الکترونیکی نسخه می نویسند

دکتر جمشید محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در سایر مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان بیان نمود : از 349 داروخانه طرف قرارداد نیز 320 مورد دارای عملکرد الکترونیک هستند.

وی بیان داشت: طرح نسخه نویسی الکترونیک در همه مراکز تصویربرداری طرف قرارداد با بیمه سلامت استان شامل 64 مرکز و تمامی 87 آزمایشگاه طرف قرارداد اجرا شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان اضافه کرد: در نسخه نویسی الکترونیک بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد و تنها با ارائه کد ملی خود هویت و پوشش بیمه ای اش تایید شده و همپوشانی بیمه ای بیمار کنترل می شود و با تایید این موارد شناسه رهگیری تولید و جایگزین دفترچه شود.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از طرح های مهم بیمه سلامت است، یادآور شد: طرح کشوری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مطب ها و مراکز طرف قرارداد در کمک به ارایه خدمات بهتر و آسان تر به بیمه شدگان نقش مهمی دارد.

هم اکنون یک هزار و 640 مرکز از جمله مطب، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، درمانگاه و مراکز درمانی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

بر اساس آخرین آمار؛ یک میلیون و 239 هزار و 599 نفر تحت پوشش بیمه سلامت گیلان هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1402

به "خبرنگاران 748 پزشک بیمه سلامت گیلان، الکترونیکی نسخه می نویسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 748 پزشک بیمه سلامت گیلان، الکترونیکی نسخه می نویسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید