خرس و تب مارکز منتشر شد

به گزارش مجله تار و سه تار، مجموعه داستان خرس و تب مارکز نوشته ری را عباسی منتشر شد.

خرس و تب مارکز منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، این مجموعه با هشت داستان در 136 صفحه توسط نشر علم منتشر شده و در این شرایط به دلیل تعطیلی برخی مراکز، فروش اینترنتی دارد.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: داستان خرس و تبِ مارکز که نام این مجموعه بر آن گذاشته شده به نوعی ادای دینی است که نویسنده به نویسنده مورد علاقه اش گابریل گارسیا مارکز داشته و پیوندی بین دریافت های پیرامونش با استفاده از شخصیت نوشتاری مارکز روایت شده است. چند داستان این مجموعه و همین داستان در سال 1378 نوشته شده اند. هسته اصلی داستان ها روایتی از باورهای مردمی است که در گوشه و کنار زندگی می نمایند، با ترس ها، بخشش ها، قضاوت ها و ندامت ها، زندگی زنانی که به ظاهر از ما دور هستند و بافت زندگی شان تفاوت هایی دارد. شاید این کتاب توجه دارد به خلوص مردمی که از این فضا دور شده اند و یا هر چه جلوتر می رویم خیلی عناصر هنوز به صورت عادت در ما وجود دارد. آن باورهای عادت شده و اسطوره هایی که ناگزیر زندگی ما را تا به امروز شکل و وسعت داده اند. نام داستان ها در فهرست کتاب کوتاه شده اند: خرس، آب، گل، خار، مجسمه، مرد، ماه و درخت.

نوشته پشت جلد کتاب: شاید معجزه همان اتفاق ساده ای ست میان سادگی مردم.

از سیاهی درد روی تخت افتادم. چشم که باز کردم، جلیقه قرمزش کنار پالتوَم آویزان بود. به شعله هیزم و پرده های سفید خیره شدم. در باز شد. با همان هیبت به خانه آمد. سرتا پا خیس بود، لباسش را درآورد. موهای بافته اش را آرام از بافت رها کرد. کف پا را به اجاق چسباند. پتوی چهارخانه ای به سر انداخت، از زیر بالشت زنگوله را به صدا درآورد و کنار من و آتش نشست و گفت:

اگر زنی به خانه اش مردِ گم نموده ای پیدا کند چه کند؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 888

به "خرس و تب مارکز منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرس و تب مارکز منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید