دانشجوی تک بعدی در جامعه با مشکل روبرو می گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، استاندار فارس گفت: ما همیشه معتقد بوده ایم انسانی که یک بُعدی بار بیاید و تنها به درس خواندن اکتفا کند در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی پیروز نخواهد بود و اگر به این روند ادامه دهد در جامعه با مشکل روبرو خواهد شد.

دانشجوی تک بعدی در جامعه با مشکل روبرو می گردد

محمدهادی ایمانیه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره رویش گفت: دانشجویان از استعداد ها و ظرفیت های قابل توجهی بهره می برند، اما باید شرایط را برای بهره گیری از این استعداد ها فراهم کنیم.

او گفت: هر دانشجویی می تواند یک خطاط، موسیقی دان، نویسنده و حتی ورزشکار خوبی نیز باشد؛ لذا در وهله نخست باید جوانان را در راستای شکوفایی استعداد هایی که دارند پرورش دهیم.

استاندار فارس گفت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی وظیفه حاکمیت و دولت این است که راه را برای شکوفایی استعداد های هر فرد ایرانی باز کند؛ وظیفه ما این است که شرایط را برای پرورش استعداد های جوانان فراهم کنیم تا افزون بر کوشش خانواده ها هر دانشجو بتواند مسیر خود را در جهت رشد استعدادهایش در دوران دانشگاه و حتی پس از فارغ التحصیلی ادامه دهد.

ایمانیه گفت: یکی از مسائل ما این است که وقتی دانشجویی یک بعدی و فقط مشغول خواندن درس هایش باشد و تنوعی را تجربه نکند دچار خستگی می گردد؛ یکی از عادت های من در زندگی شخصی ام این است که اگر بخواهم کتاب هم بخوانم همزمان مشغول خواندن 2یا سه کتاب می شوم؛ همیشه کتاب های مختلفی را برای خواندن انتخاب می کنم؛ در زمان دانشگاه نیز در درس خواندنم تنوع ایجاد می کردم.

او گفت: کار های فرهنگی و اجتماعی در کنار درس خواندن به ایجاد نشاط و انگیزه در دانشجویان یاری شایانی می نماید. دانشجویان وقتی متوجه درد ها و احتیاج های مردم شوند خیلی جدی تر به درس خود توجه می نمایند با این امید که پس از فارغ التحصیلی گوشه ای از درد های مردم را رفع نمایند و آلام جامعه را کاهش دهند.

استاندار فارس گفت: وظیفه وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه ها نیز این است که اعتبارات لازم را برای تهیه زیرساخت ها و پیش فرض ها و پیش زمینه هایی که ضروری است فراهم کند. در حال حاضر بیشتر دانشگاه ها برای برپایی همایش ها و جشنواره ها با کمبود اعتبار روبرو می شوند چراکه در حداقل ها هم دچار مسائل مالی هستند.

ایمانیه با اعتقاد به اینکه دانشگاه نباید تک بُعدی باشد، گفت: نمی توانیم با دانشجویی تک بُعدی انتظار پیشرفت در کشور داشته باشیم؛ لذا از روسای دانشگاه های فارس خواهشمندم زمینه ها را برای بروز استعداد های متنوع و متعدد دانشجویان فراهم نمایند و وزارت علوم هم با تخصیص اعتبارات به این مهم به ویژه در بودجه 1402 در مسیر ظهور و بروز استعداد ها در یک محیط علمی و بدون حاشیه گام بردارند. نمایندگان مجلس هم باید در این زمینه یاری نمایند.

او، ایجاد یک محیط علمی، بدون حاشیه و با نشاط در دانشگاه را مبتنی بر باز کردن مسیر های منطقی و علمی و ایجاد راه دستیابی به حق مردم و جوانان دانست و گفت: در غیر این صورت دانشجویان یا به حاشیه می روند و یا به افسردگی و گوشه گیری کشیده می شوند.

استاندار فارس در ادامه گفت: ما همیشه معتقد بوده ایم انسانی که یک بُعدی بار بیاید و تنها به درس خواندن اکتفا کند در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی پیروز نخواهد بود و اگر به این روند ادامه دهد در جامعه با مشکل روبرو خواهد شد.

مهدی بادپا، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پویایی و سرزندگی دانشگاه به حضور و وجود دانشجویان است اظهار کرد: کانون های فرهنگی در دانشگاه ها با وجود کم و کاستی ها و بی مِهری های مسئولان و با وجود محدودیت ها هنر فراوری می نمایند. هنر شعر، موسیقی و نقاشی در این کانون ها فراوری می گردد. کوشش بسیاری برای برگزاری این جشنواره شده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

او با بیان اینکه کانون های فرهنگی نماد تکثر در دانشگاه هستند، گفت: کانون های فرهنگی نماد وحدت در عین کثرت و نماد تبادل نظر در دانشگاه ها هستند.

دهمین جشنواره ملی رویش عصر دوشنبه 23 آبان با حضور فعالان کانون های فرهنگی و دانشجویی و کارشناسان و مدیران حوزه های فرهنگی دانشگاه های کشور و به میزبانی دانشگاه شیراز، شروع به کار کرد و این جشنواره به مدت سه روز ادامه داشت.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2095

به "دانشجوی تک بعدی در جامعه با مشکل روبرو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجوی تک بعدی در جامعه با مشکل روبرو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید