دیجیتال مارکتینگ؛ و لزوم وجود آن در بازار اقتصادی

به گزارش مجله تار و سه تار، پیشرفت و توسعه در عصر حاضر، باعث شده است تا اینترنت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزانه ما تبدیل گردد. در دنیای امروز مردم با وجود گوشی های هوشمند از همواره بیشتر با دنیای اینترنت تعامل داشته و زمان زیادی از خود را در روز در فضاهای مجازی می گذرانند. به همین دلیل، در دنیای امروزی با در نظر دریافت شرایط فعلی ما استفاده از بازاریابی سنتی برای جذب مخاطب فایده چندانی نخواهد داشت. بازاریابی دیجیتال؛ پاسخی است که افراد با توجه به شرایطی که به وجود آمده است به آن رسیده اند. بازاریابی دیجیتال در اصل نسل جدیدی از بازاریابی است که با در نظر دریافت شرایط و تکنولوژی های روز؛ تبلیغات مورد نظر را به صورت موثرتری پیش می برد.

دیجیتال مارکتینگ؛ و لزوم وجود آن در بازار اقتصادی

از تور استانبول دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

قطعا کلمه بازاریابی در طول عمرتان چندباری به گوشتان خورده است و مطلع هستید که هر کسب وکاری برای پیشرفت و ترقی خود نیاز دارد تا با استفاده از فنون مختلف بازاریابی به کسب وکار خود رونق بدهد. در عصر حاضر؛ حضور پررنگ اینترنت در زندگی روزانه ما باعث شده است تا بازاریابی سنتی دیگر مانند گذشته کارآمد و موثر نباشد. دلیل این امر این است که وجود اینترنت در زندگی روزانه مردم باعث شده است تا بتوان از این بستر برای بازاریابی خدمات و محصولات مختلف بهره بیشتری برد. در اصل؛ فضای اینترنت برای تجارت ها این امکان را به وجود آورده است تا بازاریابان بتوانند با صرف هزینه و زمانی بسیار کمتر خود را به طیف وسیعی از مشتریان احتاقتصادی وصل نمایند و در جهت پیشرفت و رشد تجارت خود قدم بردارند. این فرصت به وجود آمده در بستر اینترنت باعث آفریده شدن نسل تازه ای از بازاریابی با نام بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) شده است که به واسطه آن از اینترنت به عنوان وسیله ای در راستای ایجاد ارتباط بین صاحبان کسب وکار و مشتریان احتاقتصادی استفاده نموده و تجارت خود را توسعه می دهند.

چرا به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید؟

با مواردی که ذکر کردیم، حتما متوجه شده اید که بازاریابی دیجیتال اصلی جدایی ناپذیر برای پیشرفت و ترقی کسب و کارهای آنلاین بوده و اگر به توسعه تجارت خود فکر می کنید باید بازاریابی دیجیتال را جدی بگیرید. اما اگر دلایل ذکر شده در بالا مجاب نماینده نبود که چرا بازاریابی دیجیتال این روزها به عنصری جدا نشدنی از کسب و کارها تبدیل شده است؛ در ادامه دلایل دیگری را برای شما مطرح خواهیم کرد.

  • هزینه پایین

اولین مساله ای که می تواند دلیلی بر فزونی بازاریابی دیجیتال بر سنتی باشد، این مطلب است که بازاریابی دیجیتال روشی بسیار ارزان تر نسبت به روش های دیگر بازاریابی است. برای مثال در بازاریابی سنتی شاید شما مجبور باشید هزینه بسیاری را صرف چاپ، اجاره بیلبورد و … بکنید که در صورت استفاده شما از روش بازاریابی دیجیتال اکثر هزینه های اضافی شما حذف خواهد.

  • جذب راحت کاربران هدف

امروزه حضور نام ها و برندهای بزرگ در فضای اینترنت و سرویس دهی این برندها به مشتریان باعث شده است تعداد زیادی از مردم در فضای مجازی حضور داشته باشند و حتی فرآیند خرید خدمات یا کالای خود را نیز به وسیله بستر اینترنت انجام دهند. این مساله فرصتی طلایی برای تجارت ها ایجاد نموده است تا با حضور در دنیای اینترنت خود را در معرض دید مخاطبان مد نظر خود قرار داده و آنها را به سمت تجارت و کسب و کار خود جذب نمایند.

3- امکان تعامل راحت با مشتریان

لطف وجود شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام باعث شده است تا تعامل کردن با مشتری همانند گذشته سخت و وقت گیر نباشد. تبلیغات اینترنتی به شما و کسب و کارتان یاری می نماید بتوانید راحت تر از همواره با مخاطب خود تعامل داشته باشید و چه صاحب کسب و کار بزرگ باشید چه کسب و کار کوچک این مساله به صورت مستقیم روی پیشرفت کسب و کارتان تاثیرگذار است. تعامل با مشتری باعث این است تا بتوانید نیازهای اصلی آنها را کشف نموده و در مراجل بعدی کارتان برای آنها راهکار ارائه کنید.

  • انعطاف پذیری بالا

خطای انسانی یکی از مشکلاتی است که همه ما در کار با آن دست و پنجه نرم می کنیم. یکی از ایرادات بزرگ بازاریابی سنتی این است که در صورت بروز اشتباه در یکی از مراجل بازاریابی امکان اصلاح اشتباه وجود ندارد یا در صورت وجود این امکان نیاز به هزینه بالایی دارد. اما در تبلیغات آنلاین اشتباهات به راحتی قابل پیگیری و اندازه گیری هستند. این ویژگی باعث می گردد بتوانیم بازاریابی دیجیتال را انعطاف پذیر بدانیم .

چرا شرکت های اقتصادی باید در فضای اینترنت فعالیت داشته باشند ؟

اگر 4 دلیل ذکر شده در بالا به اندازه کافی مجاب نماینده نبود که چرا به عنوان یک شرکت اقتصادی باید از بازاریابی دیجیتال بهره ببرید و در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید؛ شاید این مورد برای شما به اندازه کافی راضی نماینده باشد.

دلیل اصلی که شما به عنوان صاحبان کسب و کار باید در فضای مجازی حضور داشته باشید این است که مشتریان احتاقتصادی، مشتریان نهایی و از همه مهمتر رقیبان شما در این فضا حضور دارند و در حال فعالیت هستند. حضور گسترده مردم در اینترنت باعث شده است تا شرکت های زیادی به دیجیتال کردن کسب و کارشان فکر بنمایند، و رقیبان شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اینکه امروزه همه در حال استفاده کردن از اینترنت هستند و چه مردم عادی و چه کسب و کارها از فضاهای مجازی برای انجام کارهای روزمره خود استفاده می نمایند اصلی ترین دلیل است که چرا باید از تبلیغات آنلاین بهره ببرید. زیرا در صورت روی نیاوردن به بازاریابی دیجیتال در نهایت از قافله عقب می مانید و سرنوشت کسب و کارتان محکوم به نابودی است.

لیمیتلس؛ ارائه دهنده خدمات تخصصی بازاریابی دیجیتال بورس، بانک و بیمه

آژانس دیجیتال مارکتینگ لیمیتلس با هدف ایجاد اعتبار برای برندها با استفاده از تبلیغات موثر تاسیس شده است، لیمیتلس با این باور شکل گرفته است که هیچ محدودیت نمی تواند جلوی رشد و ترقی کسی گردد و بر همین اعتقاد به صورت خستگی ناپذیر، با انرژی نامحدود در حال فعالیت است.

این شرکت به عنوان یکی از اولین شرکت های تبلیغات دیجیتال به صورت تخصصی در حوزه بورس، بانک و بیمه؛ آماده خدمت رسانی به تمامی شرکت های اقتصادی در حوزه های ذکر شده است. لیمیتلس یک شرکت دیجیتال مارکتینگ داده محور است که با تحلیل اطلاعات و به یاری الگوریتم ها و ابزارهای بخصوص فرایند رشد کسب وکار دیجیتال شما را سرعت می بخشد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ لیمیتلس با تجربه همکاری با بیش از 70 برند بزرگ داخلی و بین المللی افزایش نرخ بازگشت را برای مشتریان خود تضمین نموده و این اطمینان را به مخاطبین خود می دهد که با ایجاد تبلیغات اینترنتی موثر و کارآمد در فضای آنلاین رشد و پیشرفت حتمی تجارت خود را مشاهده خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بازاریابی دیجیتال و دریافت مشاوره رایگان در حیطه بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود می توانید به وبسایت لیمیتلس مراجعه فرمایید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 بهمن 1398 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 564

به "دیجیتال مارکتینگ؛ و لزوم وجود آن در بازار اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیجیتال مارکتینگ؛ و لزوم وجود آن در بازار اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید