روند خروج سرمایه روسیه از آمریکا ادامه دارد

به گزارش مجله تار و سه تار، مسکو - خبرنگاران - روسیه که در یک سال اخیر بیش از 80 میلیارد دلار از سرمایه های خود را از آمریکا خارج نموده است در ماه گذشته میلادی 800 میلیون دلار دیگر از از سیستم اقتصادی آمریکا بیرون کشید.

روند خروج سرمایه روسیه از آمریکا ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، سرمایه این کشور در سیستم اقتصادی آمریکا اکنون به 13 میلیارد و 716 میلیون دلار کاهش یافته است.

از این مبلغ، پنج میلیارد و 503 میلیون دلار اوراق بدهی های بلند مدت و هشت میلیارد و 213 میلیون دلار بدهی کوتاه مدت بود.

روسیه در فروردین ماه 97، 96 میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را در اختیار داشت اما اکنون حدود 14 میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا دارد که پایین ترین سطح در یک دهه اخیر است.

به این ترتیب روسیه از ردیف 33 کشور دارنده بیشترین اوراق بدهی های خارجی آمریکا بیرون آمده است.

اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا یک برگه بدهی با نرخ بهره ثابت است که سررسید آن معمولا 10 ساله است، بهره این اوراق هر سال دو بار پرداخت می گردد.

چین بزرگترین دارنده اوراق قرضه آمریکا است اما این کشور از ماه نوامبر سال گذشته تاکنون میزان این اوراق را 10.4 میلیارد دلار کاهش داده و همینک یکهزار میلیارد و 120 میلیون دلار اوراق قرضه آمریکایی در اختیار دارد.

ژاپن هم با دراختیار داشتن اوراق قرضه به ارزش یکهزار میلیارد و 780 میلیون دلار در مکان دوم دارندگان اوراق قرضه آمریکا قرار گرفته است.

روسیه از دو سال پیش کاهش سرمایه گذاری خود در اوراق قرضه آمریکا با هدف مقابله با تحریم های آمریکا را شروع کرد.

از دیگر اقدامات روسیه، کاهش وابستگی به دلار در پرداخت های بین المللی این کشور بوده است و توافقاتی که از سال 2013 تا 2019 در این خصوص میان روسیه و دیگر کشورها منعقد شد یکی از دلایل موفقیت اجرای این رویکرد بوده است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی اکسپرتیزا، در این مدت سهم دلار از مبادلات تجاری روسیه 388 میلیارد کاهش یافته است و در مقابل سهم یورو با 21.9 درصد افزایش معادل 151 میلیارد دلار رشد نموده است.

این کشور با خرید طلا استراتژی مقابله با تحریم آمریکا را دنبال می نماید که از چند سال پیش به اجرا گذاشته شد چرا که شمش طلا را بمانند حساب بانکی نمی توان مسدود کرد.

اروپام**391*1346**

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 157

به "روند خروج سرمایه روسیه از آمریکا ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند خروج سرمایه روسیه از آمریکا ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید