رکورد 70 ساله در خوزستان شکسته شد

به گزارش مجله تار و سه تار، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بعدازظهر امروز بیشینه دمای هوا در آبادان به 52.2 درجه سلسیوس رسید و رکورد 70 ساله دمای خردادماه این شهر و این استان را شکست.

رکورد 70 ساله در خوزستان شکسته شد

به گزارش مهر، محمد سبزه زاری عصر امروز دوشنبه در گفت وگویی رسانه ای اظهار کرد: بالاترین دمایی که خردادماهِ خوزستان به خود دیده بود، مربوط به سال 1389 است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اضافه نمود: در 24 خرداد ماه امسال بیشینه دمای هوا در آبادان به 52 درجه سلسیوس رسید و گرم ترین دمای این ماه استان از زمان تأسیس ایستگاه های هواشناسی تا آن زمان ثبت شد.

وی گفت: رکورد دمایی امروز خوزستان (52.2 درجه) تنها چهاردهم درجه کمتر از رکورد هفتاد ساله بیشینه دمای مطلق ایران در خردادماه یعنی 52.6 درجه سلسیوس است؛ این دما سال 1394 در میناب هرمزگان به ثبت رسیده بود.

به گزارش مهر، پیش تر اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به افزایش دمای هوا در استان هشدار داده بود.

مقامات ارشد این استان بر پایه این هشدار ادارات و نهادهای دولتی خوزستان را برای امروز تعطیل کردند.

هواشناسی آبادان جزو قدیمی ترین ایستگاه های هواشناسی کشور است که قبل از 1330 و پس از اکتشاف نفت در جنوب ایران و احداث فرودگاه ها در منطقه ها نفت خیز تأسیس شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2025

به "رکورد 70 ساله در خوزستان شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد 70 ساله در خوزستان شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید