رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب ایران

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در جنوب کشور، از ورود سامانه بارشی تازه از اواخر چهارشنبه به کشور اطلاع داد.

رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب ایران

به گزارش خبرنگاران؛ خانم فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در جنوب کشور از اواخر وقت امروز و طی روز دوشنبه در استان های هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز، غرب دریای عمان، رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. فردا دوشنبه در نیمه شمالی کرمان، بعضی نقاط خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، جنوب یزد و فارس بارش پراکنده باران رخ می دهد.

گودرزی ادامه داد: سه شنبه در خراسان جنوبی و جنوب کرمان، انتظار بارش پراکنده را داریم. در جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان، رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

وی گفت: از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی در کشور در استان های واقع در شمال غرب، جنوب غرب، استان های ساحلی خزر و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز، بارش باران، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی شرح داد: سه شنبه و چهارشنبه استان های ساحلی خزر و اردبیل، وزش باد جنوبی همراه با افزایش دما را دارند. اما از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشبنه در این منطقه ها کاهش محسوس دما رخ می دهد.

به گفته وی، از امروز تا چهارشنبه در شهر های صنعتی و پرجمعیت فرایند افزایش آلاینده های جوی در کشور پیش بینی شده است. بعلاوه طی امروز و فردا، آب های خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم می گردد. از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

گودرزی اضافه نمود: تهران برای امروز آسمانی قسمتی ابری همراه با غبار محلی دارد و 15 درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز مرکز است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1854

به "رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید