سایبرتراک تسلا سال 2023 عرضه می شود

به گزارش مجله تار و سه تار، ایلان ماسک این هفته در جشن افتتاحیه کارخانه گیگاتگزاس گفت که کمپانی تسلا انتها در سال 2023 میلادی فروش سایبرتراک را آغاز خواهد کرد.

سایبرتراک تسلا سال 2023 عرضه می شود

ماسک در ارائه خود روی صحنه، خودروی تولیدی سایبرتراک (Cybertruck) را به نمایش گذاشت که همچنان شبیه نسخه های قبلی است، با این تفاوت که درهای آن دیگر دستگیره ندارند. این خودروی هوشمند متوجه می شود که شما کنار آن هستید و می داند که باید درها را باز کند.

او همچنین برای تأخیر در عرضه سایبرتراک که برای نخستین بار در سال 2019 اعلام شد، عذرخواهی کرد. تاریخ اصلی و بسیار خوشبینانه تسلا برای عرضه این خودرو سال 2021 بود اما سپس تا سال 2022 و اکنون تا 2023 به تعویق افتاده است.

این خودروساز سایبرتراک را در گیگافکتوری تگزاس تولید خواهد کرد که انتظار می رود به بالاترین حجم در میان کارخانه های خودروسازی آمریکا تبدیل شود. ماسک به دیگر گیگافکتوری های برنامه ریزی شده در سراسر جهان هم اشاره کرد و اینکه چگونه تولید خودروها در نزدیکی محل عرضه، با محیط زیست سازگارتر است.

به گفته مدیرعامل تسلا هیچ شرکتی در تاریخ بشریت چنین دستاوردی نداشته است. و سال آینده همراه با معرفی موج عظیمی از محصولات نو خواهد بود. علاوه بر سایبرتراک این شرکت قصد دارد تسلا سِمی ای وی (Semi EV) و همچنین محصولات دیگری که هنوز مشخص نیست را سال آینده عرضه کند. این کامیون با فناوری خودران هم برای سال 2019 برنامه ریزی شده بود اما آغاز تولید آن هم چند بار به تعویق افتاد.

ماسک همچنین تأکید کرد که ربات انسان نمای اپتیموس (Optimus) تسلا هم سال 2023 تولید خواهد شد و برای هر کاری که انسان نمی خواهد انجام دهد، طراحی شده است. یکی دیگر از محصولاتی که ظاهرا می توانیم انتظار داشته باشیم یک روبوتاکسی اختصاصی است که کاملا آینده نگرانه طراحی شده است. با این وجود پیش از همه این ها تسلا امسال یک نسخه بتای گسترده از فناوری کامل خودران خود را در آمریکای شمالی راه اندازی خواهد کرد.

عکس کاور: ایلان ماسک هنگام ارائه در گیگافکتوری تگزاس

Credit: Tesla

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1981

به "سایبرتراک تسلا سال 2023 عرضه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایبرتراک تسلا سال 2023 عرضه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید