سفر هیأت پارلمانی سوریه به اردن

به گزارش مجله تار و سه تار، یک هیأت مجلسی سوریه امروز (شنبه) برای شرکت در نشست مجلس عربی، وارد اردن شد.

سفر هیأت پارلمانی سوریه به اردن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک هیأت هفت نفره از مجلس سوریه امروز (شنبه) جهت شرکت در نشست کمیته های اجرایی و قانونی مجلس عربی وارد امان پایتخت اردن شد.

به نوشته خبرگزاری عمون، 26مین نشست کمیته های مجلس عربی قرار است از فردا (یکشنبه) شروع گردد و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

پیش از این عاطف الطراونه رئیس مجلس اردن از حموده صباغ همتای سوریه خود برای حضور در کنفرانس اتحادیه مجلس های عربی که در ماه مارس گذشته در امان برگزار گردید نیز دعوت نموده بود. حضور رئیس مجلس سوریه در کنفرانسی در این سطح، از زمان شروع بحران بی سابقه بود.

روابط اَمّان و دمشق در ماه های اخیر روندی پرشتاب گرفته تا حدی که از دیدگاه کارشناسان سیاسی راه بازگشت روابط دو کشور به قبل از حوادت سال 2011، تقریبا هموار شده است.

اردن از ابتدای امسال میلادی سطح روابط دیپلماتیک خود با دمشق را ارتقا داد و یک دیپلمات را به عنوان کاردار سفارت اردن در دمشق معین کرد.

در تاریخ 16 شهریور گذشته نیز شفیق دیوب کاردار جدید سوریه در اردن با اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس این کشور به ریاست نضال الطعانی دیدار کرد و در ان نشست گفت: ما آماده احیای روابط بین سوریه و اردن و بازگشت به وضعیت پیش از سال 2011 هستیم. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 303

به "سفر هیأت پارلمانی سوریه به اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هیأت پارلمانی سوریه به اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید