شناسایی 19 مورد مثبت کرونای جهش یافته در آبیک

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/قزوین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: از ابتدای شناسایی ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی، 590 مورد خوشه یابی انگلیسی در شهرستان آبیک رخ داده است، به این معنا که از 590 نفر به فراخور و با دلایلی، خوشه یابی و نمونه گیری اجرا شده و ماحصل آن شناسایی 19 مورد مثبت کرونای جهش یافته در شهرستان یعنی کمتر از 5 درصد بوده است.

شناسایی 19 مورد مثبت کرونای جهش یافته در آبیک

محسن چیت سازان، در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که شنبه دوم اسفند در آبیک برگزار گردید، گفت: ما از روز 21 بهمن ماه که احتمال ورود ویروس جهش یافته به شهرستان بود، در حوزه درمان، بیماری یابی، قرنطینه و مراقبت را انجام دادیم و در حوزه بهداشت نیز مراقبت به وسیله پروتکل ها را انجام می دهیم.

وی اعلام کرد: از ابتدای شناسایی این ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی، 590 مورد خوشه یابی انگلیسی در شهرستان آبیک رخ داده است، به این معنا که از 590 نفر به فراخور و با دلایلی، خوشه یابی و نمونه گیری صورت گرفته و ماحصل آن شناسایی 19 مورد مثبت کرونای جهش یافته در شهرستان یعنی کمتر از 5 درصد بوده است.

این مسئول ادامه داد: این آمار در کنار انجام نمونه گیری های عادی در شهرستان آبیک بوده است که اگر در مجموع محاسبه کنیم، از روز 15 بهمن ماه 1500 نمونه گیری در این شهرستان صورت گرفته که نزدیک به 160 مورد مثبت بوده اند.

وی گفت: ما به ازای هر مورد مثبت، موظفیم 10 مورد بیماری یابی انجام دهیم، در بهترین حالت در کشور ظرف چند ماه گذشته این عدد به میانگین پنج رسیده است، اما به همت زحمات همکاران ما در سیستم درمان آبیک اکنون این عدد در این شهرستان از 10 نیز گذشته است، یعنی ما به ازای هر مورد مثبت در آبیک، بیش از 10 نفر نمونه گیری انجام می دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اعلام کرد: ما نخستین تجربه قرنطینه کامل در کشور را در روستای حسین آباد داشتیم که کار بسیار بزرگی است و فکر نمی کنم در جای دیگری از کشور رخ داده باشد، یک دستگاه آمبولانس برای خدمات پرستاری در این روستا مستقر شده و بی وقفه به مردم خدمت رسانی می نماید.

وی توضیح داد: از جمعیت حدود 60 هزار نفری شهر آبیک نزدیک به 1500 نمونه گیری صورت گرفته، در شهرستان آبیک نیز 6000 مورد آماری مثبت داریم که ممکن است شناسایی نشده باشند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است که مردم بدانند نفرات مثبت در هر کجا از شهرستان ممکن است حضور داشته باشند.

چیت سازان گفت: همه افراد، دستگاه ها و مسئولین باید باید به طور کامل مراقبت داشته باشند تا آمار مبتلایان کاهش یابد، زیرا ما به اندازه کافی مورد مثبت داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در انتها گفت: از ادارات دولتی و اماکن پرتراکم نیز باید مراقبت بیشتری صورت بگیرد تا زحمات همکاران ما در سیستم بهداشت و درمان به هدر نرود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1442

به "شناسایی 19 مورد مثبت کرونای جهش یافته در آبیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 19 مورد مثبت کرونای جهش یافته در آبیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید