عکس، کار در بزرگترین سایت تولیدکننده ب ام و چه شکلی است؟ (طراحی سایت)

به گزارش مجله تار و سه تار، دیجیاتو نوشت: با واردشدن به یک چاپخانه یا خط رنگ آمیزی حتی اگر بیش از 10 سال در ارتباط با صنعت بوده باشید، درک اتفاقاتی که یکی پس از دیگری می افتد، آسان نخواهد بود. این مسئله زمانی سخت تر می گردد که بخواهید پس از بازدید از بزرگ ترین خط فراوری شرکتی در حد و مقدار بی ام و یک مطلب برای مخاطب عام بنویسید. سایت فراوریی Spartanburg بی ام و در کارولینای جنوبی موضوع مطلب امروز ماست.

عکس، کار در بزرگترین سایت تولیدکننده ب ام و چه شکلی است؟ (طراحی سایت)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

بی ام و به مناسبت 50 سالگی بخش M-Division، ما را به این سایت فراوریی دعوت نموده است. بیشتر مدل های X این برند از X3 تا X7 فراوری این سایت است.

با وجود این که این سایت وظیفه فراوری مدل های M را ندارد، اما از نظر مقیاس عملیات، بزرگ ترین سایت فراوریی بی ام و است.

بیش از 11 هزار نفر در این سایت به مساحت 160 هکتار روزانه 1500 دستگاه خودرو فراوری می نمایند.

حدود 65 درصد این فراوری به 120 کشور دنیا صادر می گردد. البته بی ام و سایت های فراوریی با تیراژ بالاتر در چین و اروپا نیز دارد. با این وجود از نظر مساحت این بزرگ ترین سایت فراوریی این شرکت است.

به طور طبیعی هر روز تعداد بیشتری از این محصولات در حال برقی شدن هستند. در ابتدا بی ام و X3 xDrive30e و سپس مدل X5 xDrive 45e از این سایت خارج شده است؛ گرچه تا این لحظه این سایت امکان فراوری محصولات تمام برقی را ندارد.

قرار است از نوامبر امسال مدل پلاگین هیبریدی دیگری با نام بی ام و XM با حدبیشتر قدرت 740 اسب بخار در این سایت فراوری گردد. این محصول به نوعی راک استار نو شرکت بی ام و خواهد بود. بی ام و اوایل دهه 90 میلادی به این منطقه نقل مکان کرد.

زمانی صنعت نساجی آمریکا درحال انتقال به چین بود. درنتیجه بی ام و علاوه بر زیرساخت منحصربه-فرد این سایت، به نیروی کار ماهر نیز دسترسی پیدا کرد. فرودگاه گرین ویل تنها 15 دقیقه با این سایت فاصله دارد.

در آن موقع این یک فرودگاه محلی بود، اما با ورود بی ام و همه چیز تغییر کرد و باند فرود آن آماده پذیرایی از بوئینگ های 747 باربری شد. هر روزه هواپیما از فرانکفورت در گرین ویل می نشیند. البته تنها قطعات گران قیمت و اضطراری از آلمان به آمریکا صادر می شوند.

قطعاتی مانند تراشه های نیمه رسانا که امروزه صنعت خودروسازی را وارد هرج ومرج نموده است. در نظر داشته باشید که برای افزایش عرضه تراشه های نیمه رسانا باید از دو سال قبل تصمیم گیری کنید. بی ام و از سال 2013 میلادی دسترسی نوی به بندر داخلی گریر نیز ایجاد نموده است تا به وسیله راه آهن در دسترس باشد.

این مسئله باعث شده است تا ده ها هزار کامیون از جاده خارج شوند. در حال حاضر اسپارتانبورگ روزانه 60 کانتینر دریافت می نماید و تقریباً 200 کانتینر از خودروهای فراوریی را به مقصد می فرستد.

به طور کاملاً اتوماتیک صورت می گیرد و حتی بستن پیچ ها نیز در مرحله آخر به صورت کاملاً اتوماتیک است.

در سال 2014 نیز بی ام و از Google Glass برای مستندسازی خطاهای احتمالی و تضمین کیفیت استفاده می کرد؛ گرچه از آن سال تا این لحظه به قدری سیستم های اتوماتیک کیفیت بالایی دارند که دیگر احتیاجی به استفاده از این عینک نیست.

مصرف انرژی و افزایش بهره وری است.

در سالن X3/4 حدود 2500 نفر حضور دارند، اما در ساختمان قدیمی باقی افراد کار می نمایند که مشغول فراوری X5/6/7 هستند. بعلاوه مدل های M نیز در همین ساختمان قدیمی فراوری می شوند.

یکی از جالب ترین جزئیات قابل توجه این بازدید، مقایسه نیروی انسانی مورداحتیاج برای ساخت خودروهای بزرگ تر نسبت به مدل های کوچک و مالی است. تفاوت تنها در مقدار تعداد قطعات نیست، بلکه میزان آن ها نیز مشکل ساز است.

به طور مثال برای نصب پوشش سقف از داخل، 3 نفر باید برای جا دادن آن کار نمایند. در خصوص پوشش سقف XM که حتی بزرگ تر از این نیز خواهد بود، بی ام و باید تغییراتی را در این بخش از خطوط فراوری خود ایجاد کند.

با وجود تمام این دستاوردها و فرایندهای فراوریی، بد نیست نگاهی به انرژی صرف شده نیز داشته باشیم. بی ام و ارقام دلگرم نماینده ای در رابطه با کاهش مصرف انرژی (کاهش 67 درصدی به ازای هر خودروی ساخته شده از سال 2006)، کاهش 52 درصدی در مصرف آب، کاهش 51 درصدی در بخش فاضلاب، انتشار حلال ها تا 46 درصد و ضایعات تا 82 درصد، از جمله این کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری است.

آمریکایی ها عاشق شاسی بلند هستند و این مسئله که بی ام و این دست از محصولات گران قیمت و لوکس خود را در آمریکا فراوری می نماید، دور از انتظار نیست.

در طرف دیگر کره خاکی، یعنی چین عاشق سدان های لوکس و طویل هستند و درنتیجه نسل نو سری 7 و مدل تمام برقی آن، یعنی i7 با نگاه به شرق طراحی و فراوری می شوند تا احتیاج مخاطبان خود را رفع سازند.

گرچه بی ام و به طور کامل زبان طراحی محصولات خود را تغییر داده است، شاسی بلندهای آن از جلوپنجره های بزرگ الجثه مصون نماندند.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2112

به "عکس، کار در بزرگترین سایت تولیدکننده ب ام و چه شکلی است؟ (طراحی سایت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، کار در بزرگترین سایت تولیدکننده ب ام و چه شکلی است؟ (طراحی سایت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید