فروش کفش ایرانی با نام برندهای معروف دنیا

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، علی اژدرکش در نشست خبری با اشاره به اشتغال مستقیم 200 هزار نفر در فراوری و 200 تا 300 هزار نفر در توزیع کفش و صنایع وابسته، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، بازار دو میلیارد جفتی کفش در منطقه وجود دارد، اما سهم ایران از این بازار 700 میلیون جفت است.

فروش کفش ایرانی با نام برندهای معروف دنیا

وی هدف انجمن را رسیدن به فراوری یک میلیارد جفت کفش در سال مطرح کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس آمار غیر رسمی، فراوری کفش در سال 250 میلیون جفت است، اما توان فراوری تا 500 میلیون جفت تخمین زده می گردد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کفش، ساماندهی فراوری و توزیع و ورود به بازارهای نو صادراتی از جمله آسیای میانه، حاشیه خلیج فارس و سی آی اس را از جمله راه های رسیدن به افزایش فراوری مطرح کرد و گفت: بعلاوه تا سال 1420 جمعیت ایران به 95 تا 100 میلیون نفر می رسد که اگر میانگین مصرف کفش در دنیا، یعنی سه جفت در سال را در نظر بگیریم، فقط 300 میلیون جفت کفش در داخل مصرف می گردد، بنابراین برنامه ما صادرات 700 میلیون جفت کفش است.

به گفته وی نرخ میانگین کفش در حال حاضر در دنیا 8.5 دلار است که تا سال 1420 احتمالاً به بیش از 10 دلار می رسد و در صورت صادرات 700 میلیون جفتی ارزآوری آن معادل شش میلیارد دلار خواهد بود.

فروش کالای ایرانی با برند و ظاهر برندهای معروف دنیا

وی اضافه کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که بخشی از کپی کالاهای خارجی که در بازار ایران با عنوان کالای خارجی های کپی فروخته می گردد، در داخل فراوری شده و فقط برند خارجی دارد. چرا که همچنان تقاضا برای بعضی برندهای معروف خارجی به ویژه بخش ورزشی وجود دارد و کالای داخلی نیز قابل رقابت با کالاهای خارجی است.

این مقام صنفی در ادامه با اشاره به لزوم تامین مواد اولیه از داخل و خارج برای ایجاد تنوع در ابعاد مختلف از جمله قیمت، کیفیت و غیره در فراوری کفش، توضیح داد: فراوریکنندگان داخلی باید بتواند با مواد اولیه روز دنیا هم آشنا شوند.

معین استاندارد پای ایرانیان

وی درباره استاندارد کفش های طبی نیز گفت: کفش طبی باید کاملاً چرم باشد، اما در حال حاضر شاهد هستیم که در بازار کفش غیر چرمی به عنوان کفش طبی فروخته می گردد.

اژدرکش در ادامه از اجرای طرحی برای معین استاندارد پای ایرانیان با همکاری دانشگاه و شهرک صنعتی تبریز اطلاع داد و گفت: برای معین این استاندارد از یک میلیون پا نمونه برداری خواهد شد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه کسب . کار را در صفحه کسب و کار خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1795

به "فروش کفش ایرانی با نام برندهای معروف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش کفش ایرانی با نام برندهای معروف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید